رعایت چند نکته ضروری هنگام استفاده از عابربانک‌ها

    کد خبر :714168

به گزارش ایلنا، ویروس کرونا که این روز‌ها دغدغه اصلی تمام افراد در سطح کره زمین است باعث شده تا اصول بهداشتی را کمی جدی‌تر رعایت کنیم؛ به همین علت برخی افراد هنگام خروج از منزل حتما از ماسک و دستکش یک بار مصرف استفاده می‌کنند و پس از رسیدن به خانه آن را با رعایت اصول بهداشتی دور می‌اندازند.

صفحه کلید عابر بانک به دلیل استفاده افراد مختلف از آن، یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا است. لازم است هنگام استفاده از عابر بانک توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

-سعی کنید نقل و انتقال پول و یا وجه خرید را با اپلیکیشن نصب شده روی موبایل انجام دهید تا نیازی به استفاده از سیستم‌های عابر بانک را به حداقل برسانید.

-هنگام کار با دستگاه از دستکش‌های یک بار مصرف یا دستمال کاغذی استفاده کنید و در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید.

-در صف عابر بانک حداقل یک متر از نفر جلویی فاصله بگیرید. کارت بانکی خود را پس از استفاده در دستمال کاغذی یا کیسه نایلونی قرار داده و در اولین فرصت آن را ضدعفونی کنید.

-تا می‌توانید از دریافت وجه نقد خودداری کرده و در مواقع ضروری پول دریافتی را در داخل کیسه نایلونی قرار داده و در جیب خود بگذارید.

-پس از اتمام عملیات بانکی دستمال کاغذی یا دستکش یک بار مصرف را در محیط رها نکنید و حتما آن را داخل زباله دردار بیندازید. تا حد امکان از پول نقد استفاده نکنید و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به صورت الکترونیکی انجام دهید.

وزارت جهانی بهداشت توصیه زیادی به شستشوی مداوم دست‌ها دارد؛ به همین علت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا این نکته را جدی بگیرید. از آن جایی پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین تمام اصول بهداشتی را جدی گرفته و با جان خود با دیگران بازی نکنید.

بعد از استفاده از وسایلی مانند کارت عابر بانک حتما آن‌ها را ضدعفونی کنید و در پایان دستانتان را بشویید و اگر کارت شما روی زمین افتاد با دستمال کاغذی آن را برداشته و با کمی الکل ضدعفونی اش کنید. اگر وسایل ضدعفونی کننده در دسترستان نبود حتما در کیسه پلاستیکی بیندازید و پس از رسیدن به منزل این کار را انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید