رضا فکری خواننده ایرانی به اپرای مارینسکی دعوت شد

    کد خبر :937759
رضا فکری خواننده ایرانی به اپرای مارینسکی دعوت شد

رضا فکری خواننده ایرانی با دعوت رهبر میهمان دائم اپرای مارینسکی شهر سنت پترزبورگ) و مدیر کل هنری این مجموعه) به حضور در این ارکستر دعوت شد.

رضا فکری (کلاسیک‌خوان ایرانی) به دعوت علی رهبری (رهبر میهمان دائم اپرای مارینسکی شهر سنت پترزبورگ) و والری گرگیف (مدیرکل هنری این مجموعه) برای خواندن در کنسرت «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازی و رهبری علی رهبری دعوت شد.

این کنسرت هفتم مهرماه ۱۴۰۱ همراه با ارکستر و کر «مارینسکی» به رهبری علی رهبری و در حضور والری گرگیف برگزار و رضا فکری سولیست تنور این کنسرت خواهد بود.

پوئم سمفونی «چنین گفت زرتشت» در پنج موومان و برای ارکستر سمفونیک بزرگ، گروه کر و سولیست تنور ساخته شده است و برای اولین بار در اسفند ماه ۱۴۰۰ همراه با ارکستر و کر فیلارمونیک زاگرب و با صدای رضا فکری در سالن «لیسینسکی» شهر زاگرب اجرا و برای کمپانی آلمانی ناکسوس ضبط و آماده انتشار جهانی شد.

رضا فکری خواننده جوان ایرانی قبلا هم تجربه همکاری را با علی رهبری داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کنسرت «کارمینا بورانا» همراه با ارکستر سمفونیک تهران، ضبط قطعه «مرشد» برای کمپانی ناکسوس، ضبط «نقش خشایارشا» در اپرای «غمنامه ایرانی» و «نقش اسحاق» در اپرای «حضرت ابراهیم» و ضبط «دیوان شرق و غرب گوته» همراه با ارکستر خملنیتسکی اوکراین اشاره کرد. این آثار توسط کمپانی ناکسوس آلمان منتشر شده یا خواهند شد.

مجموعه مارینسکی بزرگترین مجموعه اپرای جهان است که حدود ۴۰۰ نوازنده و ۲۰۰ خواننده گروه کر ۳ سالن اُپرا و چندین سال کنسرت دارد.

 ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید