رصد پیوسته آسمان کشور توسط پدافند هوایی ارتش

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۵۸
    کد خبر :712426

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در رأس هیئتی در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش حضور یافت.

بر اساس این گزارش هدف از این برنامه، تقدیر از تلاش‌های صنعت پتروشیمی به جهت همکاری با ارتش جمهوری اسلامی در تأمین اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا بود.

در این دیدار رسمی، سرتیپ دوم سعید اختری، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب، طی مراسمی، از خدمات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقدیر کرد و لوح سپاس با امضای فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به شهیدی نیا اهدا کرد.

همچنین در این مراسم شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی جهت تقدیر از خدمات بی‌شائبه پدافند هوایی ارتش و همکاری امیدبخش این یگان نظامی، در جریان پیشگیری از بیماری کرونا، لوح تقدیری را به امیر سرتیپ صباحی فرد اهدا کردند.

‌به گزارش جوان،مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از همت و رشادت پدافند هوایی غرب در صیانت و حفاظت از آسمان کشور و مراکز حیاتی، قدردانی کرد و گفت: توانمندی پدافند هوایی برای مجموعه‌های استراتژیک کشور، مانند صنایع پتروشیمی آرامش دهنده و امیدبخش است و تلاش‌ها را با آرامش خاطر همراه خواهد کرد.

سید امید شهیدی نیا، در ادامه به معرفی ظرفیت‌های ایجادشده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پرداخت و گفت: در حال حاضر بیست و شش میلیون تن محصول از صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر تولید می‌شود که ضمن ایفای نقشی مهم در تأمین نیاز داخل، بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی کشور را نیز از آن خود کرده است.

او خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از خام فروشی نفت دست برداریم و از اقتصاد متکی به نفت دور شویم، یکی از راه‌حل‌های اساسی آن، توسعه صنعت پتروشیمی است و خوشبختانه، این صنعت پس از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است.

شهیدی نیا تأکید کرد: اگر در طی این سال‌ها، تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های ناجوانمردانه‌ی دشمنان کشور نبود، امروز در جایگاه بالاتری قرار داشتیم، اما بااین‌حال با برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا سال ۱۴۰۴، با تولید صد و سی میلیون تن در سال، به جایگاه اول منطقه خواهیم رسید.

او تصریح کرد: تحریم‌ها باعث شده که ما در حوزه‌های دیگر ازجمله مهندسی و طراحی واحد‌های پتروشیمی، تولید دانش فنی و ساخت تجهیزات داخلی با استفاده از توان داخلی ظرفیت‌سازی انجام دهیم و رشد این بخش‌ها، توفیقاتی بود که در کنار توسعه صنایع پتروشیمی برای کشور حاصل شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطرنشان کرد: باهدف مضاعف کردن ارزش افزوده حاصل از صنعت، جهت‌گیری‌های پتروشیمی در حال حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش است و برای این منظور، ایجاد واحد‌های کوچک‌تر با سودآوری بالاتر در دستور کار قرار گرفته است. اعتقاد راسخ داریم که برای تعیین سرنوشت کشور باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و نگاهمان به بیرون از کشور نباشد. نباشد؛ تجربه هم این را به اثبات رسانده است. باید ظرفیت‌ها و خودساختگی‌هایی که در شرایط فشار تحریم ایجادشده را قدر دانست و برای تکمیل آن‌ها تلاش کرد.

در ادامه این جلسه سرتیپ سعید اختری فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب گفت: تمامی سامانه‌های پدافند کشور بدون وقفه، در حال رصد آسمان ایران و مراقبت از آن هستند و هیچ اتفاقی، مانع از انقطاع این فرایند نمی‌شود.

او محافظت از صنایع اقتصادی کشور، یکی از اهداف مهم پدافند هوایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین نظام از این توان دفاعی مطلع هستند و مردم نیز بایستی از آن مطلع شوند و بدانند که پدافند هوایی لحظه‌ای و آنی از محافظت از آسمان کشور غفلت نمی‌کند.

در ادامه‌ی این مراسم، شرکت‌کنندگان ضمن بازدید مواضع پدافند‌ی این منطقه، بر مزار شهدای گمنام حضور یافته و با قرائت فاتحه، یاد شهدا را گرامی داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید