رصد حالات صورت در پتنت جدید اپل ازطریق هدست واقعیت ترکیبی

    کد خبر :579261

اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که به‌واسطه‌ی آن، رصد‌کردن حالات صورت کاربر ازطریق هدست واقعیت ترکیبی را میسر می‌سازد.

اپل پتنت جدیدی را برای هدست واقعیت ترکیبی ثبت کرده است که به‌واسطه‌ی آرایه‌ای از حسگر‌ها علاوه‌بر رصد حرکات چشم و تشخیص ژست‌های حرکتی، می‌تواند حالات صورت کاربران را نیز تشخیص دهد.

این پتنت نشان می‌دهد که اپل قصد دارد با ترکیب دسته‌ای از راه‌های ورودی، تصویری سه‌بعدی از محیط کاربر تهیه کند که با اشیاء مجازی پر شده است.

پتنت یادشده که تحت قوانین سازمان پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات‌ متحده قرار دارد، در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۸ ثبت شده و در هفته‌ی گذشته به‌صورت عمومی منتشر شده است.

طبق این پتنت، سیستم موردنظر اپل، حسگرهایی را به سر اختصاص داده است که موقعیت کاربران، جهت و حرکت وی را در محیط پایش می‌کند؛ به‌علاوه، حسگرهایی برای ابرو وجود دارند که تحرکات ابرو را در کاربر رصد می‌کنند؛ همچنین حسگر‌هایی برای بخش دهان و فک درنظر گرفته شده تا این بخش نیز مورد پایش قرار گیرد.

افزون‌بر تمامی موارد بالا، نمایشگری که در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد، خود داده‌هایی را درباره‌ی محیط کاربر ثبت و ضبط می‌کند؛ داده‌هایی نظیر عمق، نور و… . در انتها تمامی این داده‌ها به یک سیستم‌ اختصاصی واقعیت ترکیبی انتقال داده می‌شوند تا براساس اطلاعات، تصویری مجازی از محتوا رسم شود.

نکته‌ی جالب در‌ این‌ رابطه، فیلم‌برداری باکیفیت از محیط اطراف کاربر است که نمایش مجازی محیط را روی نمایشگر هدست میسر می‌سازد.

CNET در ماه آوریل گذشته در گزارشی از هدست واقعیت ترکیبی اپل خبر داده بود. طبق این گزارش، هدست یادشده می‌تواند علاوه‌بر برنامه‌های واقعیت‌ افزوده، اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را نیز اجرا کند. طبق گمانه‌زنی‌ها، این هدست که تحت پروژه‌ای با نام T288 توسعه داده می‌شود، سال آینده عرضه عمومی خواهد شد.

اگرچه هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره‌ی برنامه‌های اپل در رابطه‌ با فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت کرد؛ اما ثبت پتنت اخیر به‌وضوح نشان می‌‌دهد که اهالی کوپرتینو برنامه‌های جدی برای توسعه‌ی محصولی در این شاخه دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید