رشد 66 درصدی ارزش ضمانت نامه های صادر شده برای صنایع کوچک در سال 95

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: ارزش ضمانت نامه های صادره و تمدیدی برای صنایع کوچک در سال 95 به بیش از هزار و 800 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال 94 رشد 66 درصدی نشان می دهد.صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، سال گذشته 352 ضمانت نامه صادر و تمدید شد که از نظر تعداد 25 درصد رشد داشته است.
ارزش ضمانت نامه های صادر شده و تمدیدی در سال 94 بیش از هزار و 100 میلیارد و به تعداد 281 عدد بوده است.
برپایه این گزارش، در سال 95 به تعداد 73 ضمانت نامه که 43 درصد کل ضمانت نامه ها را شامل می شود برای طرح های ایجادی به ارزش 545 میلیارد ریال برای صنایع کوچک صادر شده است.
در سال گذشته 39 درصد کل ضمانت نامه ها به تعداد 69 عدد و به ارزش 504 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک اختصاص یافت.
همچنین 128 میلیارد ریال ضمانت نامه برای طرح های توسعه ای و 39 میلیارد ریال ضمانت نامه پیش پرداخت در سال گذشته برای صنایع کوچک صادر شده است.
بانک های سینا، صنعت و معدن، کشاورزی، ملی و صندوق کارآفرینی امید، به ترتیب بیشترین ذینفعانی بودند که ضمانت نامه های صنایع کوچک را دریافت کرده اند.
گزارش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک حاکی است، استان گیلان با 161 میلیارد ریال، اصفهان 115 میلیارد ریال، مازندران 89 میلیارد ریال، البرز 71 میلیارد ریال و آذربایجان شرقی با 59 میلیارد ریال، بیشترین ضمانت نامه های صادر شده را در سال 95 به خود اختصاص داده اند.
مهمترین فعالیت صندوق، صدور ضمانت نامه به نفع بانک ها و موسسات مالی برای پوشش بخشی از وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است.
سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال است که 70 درصد تسهیلات و سود را پوشش می دهد.
همچنین میزان پوشش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد تسهیلات و سود را شامل می شود.
صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد است در صورت عدم بازپرداخت بدهی از سوی گیرنده تسهیلات (صنایع کوچک) مبلغ ضمانتنامه را به بانک پرداخت کنند.
براساس قوانین موجود، صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می شود که تعداد پرسنل در آنها طبق مجوز های صادر شده کمتر از 50 نفر باشد.
همچنین صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می تواند برای این واحدهای صنعتی کوچک انواع ضمانت نامه های حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه مزایده و مناقصه، پیش پرداخت و… صادر کند.
این گزراش می افزاید: در سال 95 صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیشتر بانک ها و موسسات مالی تقاهم نامه همکاری امضا کرده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید