رشد ۴ برابری بیماری‌های التهابی روده؛ هر آمپول درمان حدود ۳۰۰ هزار تومان

    کد خبر :402992

واحدی گفت: داروی درمان بیماری‌های التهابی روده هزینه‌های بالایی دارد و به ازای هر ویال آمپول، بیمار باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند.
واحدی عضو پژوهشکده گوارش و کبد و متخصص گوارش در نشست خبری هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد ایران که 9 تا 11 آبان برگزار می‌شود، با اشاره به شیوع بیماری‌های التهابی روده در 30 سال اخیر گفت: ابتلا به این بیماری‌ها رشد 4 برابری در کشور داشته است و بر اساس آخرین آمارها از هر 100 هزار نفر 45 نفر به بیماری‌های التهابی روده مبتلا هستند.

هزینه یک و نیم میلیون تومانی دارو‌های بیماری التهاب روده
وی ادامه داد: داروی درمان بیماری‌های التهابی روده هزینه‌های بالایی دارد و به ازای هر ویال آمپول، بیمار باید 300 تا 400 هزار تومان پرداخت کند در واقع هزینه بیماری‌های التهابی روده در هر دوره درمان دو ماه حدود یک و نیم میلیون تومان است داروی ارزان تر درمان این بیماری‌ها هر دو هفته 60 هزار تومان هزینه به بیمار تحمیل می‌کند.

حدود ۸۰ درصد بیماری‌های التهابی روده با دارو‌های ایرانی درمان می‌شود
عضو پژوهشکده گوارش و کبد علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 70 تا 80 درصد بیمارهای مبتلا به بیماری‌های التهابی روده با داروهای ایرانی درمان می‌شوند اظهار کرد: مهم ترین مسئله در درمان این بیماری‌ها تشخیص زودرس است اما متأسفانه اغلب بیماران زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که دچار عارضه چون تنگی مری شده‌اند.

واحدی تصریح کرد: بیماری‌های التهابی روده را کولیت اولفروز تشکیل می‌دهد که این بیماری عوارضی چون خونریزی از مغز است یا اسهال خونی دارد.

وی ادامه داد: کلون از دیگر بیماری های شایع التهابی روده محسوب می‌شود که تشخیص و عوارض آن سخت تر از کولیت اولفروز است.

عضو پژوهشکده گوارش و کبد یادآوری کرد: در صورتی که فردی به یکی از این دو بیماری مبتلاست به بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کند تا در نظام ثبت بیماری‌های التهابی روده ثبت شود.

پوکی استخوان و کمبود ویتامین B؛ عارضه طولانی مدت داروهای ضد اسید
اکبر پور شمس عضو هیأت مدیره پژوهشکده گوارش و کبد علوم پزشکی تهران در نشست خبری هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد ایران، گفت: امسال تمرکز کنگره 70 درصد بر روی بیماری‌های گوارشی و 30 درصد بر روی بیماری‌های کبدی است.

عضو هیأت مدیره پژوهشکده گوارش و کبد علوم پزشکی تهران ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بررسی در کنگره امسال درباره داروهای کنترل کننده اسید معده و عوارض آن ها البته بیماران نگران نباشند، زیرا این داروها عوارض جدی به دنبال ندارد و تنها در صورتی که فرد طولانی مدت از این داروها استفاده کند می‌تواند موجب کمبود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین B و پوکی استخوان شود.

پور شمس ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد بحث در کنگره امسال مربوط به یبوست و بی اختیاری مدفوع ناشی از بیماری‌هایی چون آلزایمر و عوارض نورولوژیکی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید