وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرد:

رشد ۲۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور

    کد خبر :640085

وزیر اقتصاد و دارایی از رشد ۲۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به همه تلاش های دشمن امروز در اقتصاد روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

 

فرهاد دژپسند، شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از شهید ابوالحسن موسوی در مسجد جامع خورشیدکلا گلوگاه با اشاره به رشد ۲۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود: مسیر شهدا و جنگ با دشمن همواره بوده و اکنون نام جبهه اسم عوض شد اما این مسیر ادامه دارد زیرا در جنگ اقتصادی هستیم که از همان سال های اولیه انقلاب شروع شد اما به این شدت نبود.

 

وی با اعلام اینکه جنگ اقتصادی از همان ابتدای انقلاب بود؛ یادآور شد: سال ۱۳۶۵ جنگ اقتصادی در کشور ما شروع شد و در جنگ ۸ ساله عزیزان در دو جبهه به درستی و صحت جنگیدند و یک سانتی متر از خاک کشور به دشمن داده نشد و دشمن در جنگ نظامی نتوانست در جنگ اقتصادی وارد شد.

 

به گزارش مهر،وزیر اقتصاد و دارایی بیان داشت: هر چه موفقیت ها در سال های پس از جنگ بیشتر شد؛ جبهه های جدیدی گشوده شد و ما هیچگاه از گزند برنامه های دشمن در امان نبودیم و تحریم های فعلی بی نظیرترین تحریم های دوران مختلف تاریخ است.

 

دژپسند افزود: اقتضای جبهه اقتصادی آن است که ما امروز باید با ابزار همان شهدا با شیوه های جدید از انقلاب دفاع شود.

 

وی با اعلام اینکه امروز نمی شود گفت که چون آمریکا ابرقدرت است و قدرت دارد؛ ما نمی توانیم؛ خاطر نشان کرد: همان طور که جوانان ما در جنگ توانستند ما امروز می توانیم و همچنان که جنگ را همه اداره کردند، اکنون هم باید شایسته گزینی شده و همه برای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی وارد عمل شوند.

 

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: امروز در جبهه اقتصادی نباید به لباس دولتی و غیر دولتی و رنگ و نژاد نگاه شود؛ بلکه باید توجه شود که هر کسی که بتواند برای برون رفت از این شرایط طرح، ایده و برنامه داشته باشد، شایسته راهبری است.

 

دژپسند با تاکید بر صادرات گفت: صادرات از مسائل مهم برای ماست که باید رشد داشته و با صادرات، ارز وارد کشور شود و باید مشکلات را بشکافیم و سهم خود را از بازار جهانی به دست آورده و نظام را بالا برده و اعتلای خود را در سازمان ملل بدست آوریم.

 

وی تاکید کرد: برای ما تحقق اهداف انقلاب و دستیابی به زندگی و رفاه بیشتر جامعه ایرانی و اسلامی مهم است و باید از فروریختن رفاه اولیه جامعه ممانعت شود.

 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شرمنده ایم که امروز اقشار مختلف جامعه ما از شرایط اقتصادی در رنج هستند؛ اما تلاش داریم تا با صادرات و توسعه صادرات غیرنفتی، مدیریت لازم انجام شود و رفاه جامعه مورد توجه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید