رشد اقتصادی سال آینده ۹ درصد منفی خواهد بود

    کد خبر :661703

به گفته مسعود خوانساری؛ در ۵ سال آینده اقتصاد ایران، در نهایت ۴ درصد رشد خواهد داشت و اگر به همین روال پیش رویم، فقط ۳۰ درصد عقب ماندگی سال ۹۶ را جبران خواهیم کرد و ۱۴ سال زمان نیاز است تا به وضعیت اقتصادی سال ۹۶ برگردیم.

 

صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری رئیس این تشکل بخش خصوصی با اشاره به بودجه سال آینده گفت: سال گذشته رشد اقتصادی ما ۴.۸ درصد منفی بوده و در سال آینده مطابق پیش بینی صندوق بین المللی پول ۸.۵ تا ۹.۵ درصد منفی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این یعنی برای دومین سال متوالی، اقتصاد ایران با رکود همراه است، از سوی دیگر توجه به گزارش‌های منتشر شده در ۵ سال آینده اقتصاد ایران، در نهایت ۴ درصد رشد خواهد داشت و اگر به همین روال پیش رویم، فقط ۳۰ درصد عقب ماندگی سال ۹۶ را جبران خواهیم کرد و ۱۴ سال زمان نیاز است تا به وضعیت اقتصادی سال ۹۶ برگردیم.

 

به گزارش ایلنا،خوانساری با اشاره به نقدینگی ۲۱۲۶ هزار میلیارد تومانی سال آینده کشور تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته همچنین پایه پولی به ۲۸۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که دلیل اصلی آن انتقال بخشی از بدهی های موسسات مالی و اعتباری به بانک مرکزی و بدهی دولت به بانک مرکزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید