رسولی: طلای المپیک ۲۰۲۰ برای حدادی، نقره‌اش برای من/ حمایت شوم، سال آینده مدال آسیا و جهان می‌گیرم

  • ورزشی
  • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۸
    کد خبر :338717

قهرمان پرتاب دیسک جوانان آسیا گفت: اگر فدراسیون دوومیدانی برنامه‌ریزی و حمایت کند، ناکامی‌ام در مسابقات جوانان جهان را صد درصد جبران می‌کنم و مدال مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان را می‌گیرم.

درباره عملکردش در رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی اظهار داشت: بعد از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در فنلاند هیچ تمرینی نداشتم و تماس گرفتند که باید در لیگ طلایی شرکت کنم، به همین دلیل بدون آنکه تمرینی داشته باشم، در این رقابت شرکت کردم و در شرایطی که بدترین پرتاب‌هایم را داشتم، با رکورد 53.52 متر در رده دوم قرار گرفتم.

وی درباره شرایط محل برگزاری مسابقات پرتاب دیسک گفت: دایره پرتاب خیلی لیز بود و نمی‌توانستیم چرخش خوبی داشته باشیم. ما این موضوع را به سرداور گفتیم، اما اعلام کردند که حق نداریم پودر منیزیم بر روی دایره بریزیم. به نظرم باید دایره پرتاب درست باشد که نیازی به ریختن پودر منیزیم نباشد.

قهرمان پرتاب دیسک جوانان آسیا درخصوص عملکرد ضعیفش در مسابقات جوانان جهانی عنوان کرد: به خاطر حاشیه‌هایی که بعد از قهرمانی در آسیا برایم درست شد، انگیزه‌ام پایین آمد، اما با این وجود به تمریناتم ادامه دادم. همه رکوردها را قبل از مسابقات جهانی زده بودم، ولی متاسفانه قبل از اعزام به فنلاند مسموم شدم و به لحاظ گوارشی مشکلاتی برایم ایجاد شد. حتی تا زمان آغاز رقابت پرتاب دیسک، قرص می‌خوردم. نهایتاً مسابقه‌ام خراب شد، که یکی دیگر از دلایلش برگزاری آن در صبح زود بود و خیلی از ورزشکاران دیگر نیز عملکرد خوبی نداشتند. ضمن اینکه بدشانسی هم آوردم و در همه عوامل دست به دست هم داد تا نتوانم مدال بگیرم.

رسولی ادامه داد: من 8 ماه است که به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنم. کسی که تنها 8 ماه از تمریناتش می‌گذرد و به یکباره با چنین حواشی روبرو می‌شود، خراب می‌شود. هر کلمه‌ای که درباره حواشی پیرامونم می‌شنیدم، حالم خراب می‌شد.

به گزارش تسنیم ،وی درباره تمرین با هادی سپهرزاد، مربی تیم ملی گفت: او از جان برای مایه گذاشت و به صورت رایگان با من کار کرد. سپهرزاد مرا از 54 متر به 63 متر رساند و می توانم بگویم که حتی بیشتر از پدرم در این چند ماه برای من زحمت کشیده است. واقعاً مدیون او هستم. کسی که در عرض چند ماه اینقدر عملکرد متفاوتی ارائه می کند، متاسفانه برخی دنبال ایراد می‌گردند و می‌خواهند آن ورزشکار را به زمین بزنند. نه تنها بحث صغرسنی، بلکه موضوع دوپینگ هم جزو همین حواشی بود، در حالی که من سه بار در چند ماه اخیر تست دوپینگ داده‌ام و مشکلی ندارم.

پرتابگر دیسک ایران درباره برنامه‌های آینده‌اش عنوان کرد: اگر فدراسیون برنامه‌ریزی و حمایت کند، صد درصد جبران می‌کنم و مدال مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را می‌گیرم و دو سال بعد از آن هم بازی‌های المپیک را پیش‌رو دارم. برنامه‌ریزی‌ام روی مدال المپیک است.

رسولی درباره مقایسه شدنش با احسان حدادی و رقابت با او گفت: حدادی انسان بزرگی است و در صحبتی که با هم داشتیم، به من گفت که اگر سخت تلاش کنم، به هر چیزی که بخواهم، دست خواهم یافت. او به من انگیزه زیادی داد و در واقع الگویم است، رقیبم نیست. امیدوارم در المپیک 2020 توکیو او طلا بگیرد، من نقره.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید