رد پای قاتل بروسلی در ماجرای تغییر نام میدان جمهوری اسلامی

    کد خبر :740796

 محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بنده و روسای کمیسیون‌های مختلف شورا هر کدام نزدیک به 15 دقیقه توضیحات و گزارش‌های لازم را ارائه کردیم. به غیر از جایگزینی آرش میلانی به جای بهاره آروین به عنوان منشی شورا، تغییری در هیأت رئیسه حاصل نشد.

هاشمی با اشاره به سورپرایز خود در ابتدای جلسه، گفت: سورپرایز امروز من در مورد انتخابات هیأت رئیسه به سبک آقای روحانی بود که می‌خواست مردم را سورپرایز اقتصادی کند. محمد علیخانی به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست امروز در صحن شورا حضور پیدا کند و رأی ایشان را از منزل قبول نکردیم تا بدعتی پیش نیاید؛ ان‌شاءالله بعداً که ایشان به محل کار آمدند، نظرشان را در مورد انتخابات می‌پرسیم.

وی با اشاره به انصراف حق شناس از کاندیداتوری هیأت رئیسه و تصمیم گیری برای شورا از بیرون، بیان کرد: بنده از صحبت‌های ایشان که گفته‌اند از بیرون شورا به عنوان کاندیداتوری رئیس شورا شرکت نکنم خبری ندارم، اما در مذهب ما به مشورت و استخاره توجه شده و به نظرم اگر هم، چنین مسأله‌ای بوده به معنای تصمیم‌گیری نیست.

هاشمی افزود: یک سال به اتمام فعالیت شورای پنجم باقی مانده و در تلاش هستیم که برنامه‌های اولویت‌ محور تحقق‌پذیر را به سرانجام برسانیم که راه‌اندازی میدان‌گاه امیرکبیر طی روز گذشته از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیروز حناچی شهردار تهران قول داده است که همه برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر را اجرایی کند که راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال از جمله پروژه‌های وعده داده شده است.

وی با اشاره به حواشی مربوط به حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، افزود: جنجال نادرستی در گذشته علیه مدیریت شهری ایجاد شد که حالا در مورد این میدان نیز تحقیق کردم و دیدم از سال ۹۰ تا ۹۱ در بسیاری از تابلو‌هایی که به سمت این میدان بود اصلا کلمه اسلامی قید نشده و در حال تحقیق و بررسی هستیم که چه کسی در چه زمانی این تابلو‌ها را نصب کرده است، هر چند که تاریخ دقیق مشخص نیست، اما حذف کلمه اسلامی سابقه ۱۰ ساله دارد و نمی‌دانم چرا حالا جنجال درست شده است.

هاشمی گفت: تابلوی میدان جمهوری اسلامی قیافه مشکوکی هم دارد و به مانند سایر تابلو‌ها نیست، اما باید ببنیم که چه کسی در چه زمانی این تابلو‌ها را نصب کرده و باید دنبال کشف توطئه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره رابطه دولت و شهرداری، بیان کرد: بهبود وضعیت رابطه شهرداری و دولت جزء وظایف رئیس شورا است که قطعا در یک سال باقی مانده سعی می‌کنم که رابطه بین شهرداری و دولت را که کمی هم خدشه دار شده مجددا برقرار کنم تا شاهد باشیم که حناچی دوباره به جلسات هیأت دولت برود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،هاشمی خاطر نشان کرد: از جناب روحانی و جهانگیری درخواست می‌کنم که اجازه دهند که روابط ترمیم شوند و کدورت‌ها از بین بروند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید