رد سمی بودن محصولات لبنی

    کد خبر :677297

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: براساس وظیفه ای که شورای شهر در برابر سلامت عمومی شهروندان دارد از کارخانجات لبنی بازدید کرده و شایعاتی که درخصوص سمی بودن لبنیات وجود دارد درست نیست.

ناهید خداکرمی با اشاره به شایعات سمی بودن شیر گفت: بحث آلوده بودن لبنیات به آفلاتوکسین موضوع امروز نیست و از سال ۹۱ که نتایج یک مطالعه در این رابطه منتشر شد به طور جدی این بحث پیگیری شود، آفالا توکسین می‌تواند از طریق خوراک دام و طیور منتقل شود و می‌توان اثرش را در محصولات لبنی دید زیرا سمی است که از بین نمی‌رود.

وی ادامه داد: اما در شیرهایی که پاستوریزه و هموژنیزه می‌شوند حدود ۷۵ درصد این سم از بین می‌رود و آن میزانی که می‌ماند از حد استاندارد بالاتر نمی‌رود معمولاً در لبنیات همه کشورهای جهان می‌شود رد پای آفلاتو کسین رو به درجاتی پیدا کرد.

 

به گزارش مهر ،رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این که نمی‌توان به اظهارات بازرس یک انجمن که وظیفه حاکمیتی هم در این رابطه نداشته است استناد کرد گفت: نمی‌توان برای چنین اظهار نظرهایی که باعث نگرانی افکار عمومی هم شده به نتایج مطالعات سال ۹۱ استناد کرد.

خداکرمی با اشاره به بازدیدهایی که کمیسیون سلامت از کارخانجات لبنی داشته است گفت: به دلیل تکلیفی که در برابر سلامت عمومی شهروندان و شهر داریم، بازدیدهای متعددی از کارخانجات لبنی داریم داشته ایم و همه آنها بر اساس اصول و استاندارد کار می‌کنند اما وظیفه سه دانشگاه تهران که در این رابطه مسئولیت دارند، هستند که این اظهارات را راستی آزمایی کنند و نگرانی که در مردم ایجاد شده را با مستندات رفع کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید