رد درخواست رافائل گروسی برای سفر به تهران

    کد خبر :1053889
رافائل گروسی سفر به تهران

ایران پیشنهاد رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای سفر به تهران با هدف گفتگو درباره فعالیت‌های هسته‌ای رد کرد.

به نقل از یورو نیوز؛ رافائل گروسی اوایل این هفته بار دیگر هشدار داد که ایران به روند غنی‌سازی اورانیوم بسیار فراتر از نیاز تجاری، ادامه می‌دهد و گفته بود که قصد دارد در همین رابطه به زودی به تهران سفر کند.

با این وجود محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز چهارشنبه بدون ارائه توضیح بیشتری گفت که عملی شدن این دیدار در ماه آینده به دلیل «تراکم برنامه‌ها» بعید است.

او در جمع خبرنگاران گفت: «تعاملات ایران با آژانس در یک روال طبیعی ادامه دارد و گفتگوها در جهت رفع ابهامات و توسعه همکاری‌ها انجام می‌شود. آقای گروسی اظهار تمایل کردند برای سفر به ایران. در دستور کار ایشان هست و در برنامه ما هم قرار دارد که زمانی که تنظیماتی صورت بگیرد، انجام خواهد شد.»

او افزود که انجام این سفر در ماه اسفند به دلیل «تراکم برنامه‌ها» بعید است و ادامه داد: «با توجه به اینکه در اردیبهشت سال آینده اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای را برگزار می‌کنیم و میهمانان زیادی خواهیم داشت، از ایشان هم دعوت شده که در آن کنفرانس سخنرانی کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید