ردپای سیستم ایمنی بدن در بروز افسردگی پس از زایمان

    کد خبر :1040153
ردپای سیستم ایمنی بدن در بروز افسردگی پس از زایمان

در زنانی که به افسردگی پس از زایمان مبتلا می‌شوند، فعالیت برخی سلول‌های ایمنی که در دوره بارداری سرکوب می‌شوند، پس از زایمان به وضعیت قبل بازنمی‌گردد

دهه‌ها است که دانشمندان تلاش می‌کنند معمای افسردگی پس از زایمان را حل کنند، از جمله اینکه چرا برخی زنان مبتلا می‌شوند و برخی نه. این بیماری‌ــ که مشخصه‌اش احساس اندوه شدید و حتی فکر آسیب به خود یا کودک است‌ــ می‌تواند برای مادر، نوزاد و کل خانواده ویرانگر باشد.

به گزارش واشنگتن‌پست، پژوهشی جدید شاید پاسخ این معما باشد. گرچه افسردگی پس از زایمان با نوسان‌های هورمونی دوره بارداری مرتبط است، دانشمندان می‌گویند که ممکن است سیستم ایمنی نقشی بزرگ‌تر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد در این موضوع بازی کند.

این یافته‌ها می‌تواند شیوه تشخیص و درمان افسردگی مرتبط با بارداری را به‌کلی تغییر دهد. از همه مهم‌تر، این پژوهش ممکن است به شناسایی مادرانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند کمک کند، و به این ترتیب، حمایت و درمان قبل از بروز علائم آغاز شود.

تمرکز بر ارتباط بین سلامت سیستم ایمنی و افسردگی پس از زایمان بخشی از تغییری است که در حوزه مطالعه بیماری‌های روانشناختی در حال وقوع است.

دانشمندان در سراسر جهان دریافته‌اند که عارضه‌‌های زمینه‌ای خود‌ایمنی و التهابی می‌تواند تاثیر عمیقی بر مغز داشته باشد و ممکن است در بیماران مبتلا به انواع عارضه‌های عصبی‌روانشناختی، از جمله افسردگی، شایع‌تر از آن باشد که پیش‌تر تصور می‌شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید