ردمی نوت 11 پرو بخریم یا گلکسی A33؟

    کد خبر :969926
گلکسی A33

به جرات می‌توان گفت دو گوشی ردمی نوت 11 پرو و گلکسی A33 از مدل‌های میان رده پرطرفدار در بازار هستند. بدیهی است که به مقایسه دو تلفن هوشمند پرداخته تا مشخص شود کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارند.

بازتاب-این روزها شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند متنوعی از سوی برندهای شناخته شده آن هم در بخش گوشی‌های میان رده هستیم. سامسونگ با سری گلکسی A سعی داشته نظر علاقمندان را جلب کند و در سوی دیگر شیائومی نیز با زیربرند ردمی به این موفقیت دست یافته است. دو گوشی گلکسی A33 و ردمی نوت 11 پرو مدل‌های جذابی هستند که می‌توانند نظر مخاطب خود را حسابی جلب کنند، از یک سو طراحی ایده‌آلی داشته و در سوی دیگر مشخصات مناسبی در آنها تعبیه شده است. به هر حال در ادامه به مقایسه مفصل دو مدل خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت

گلکسی A33

در بحث متریال هر دو از جنس پلی کربنات هستند و نمی‌توان هیچ یک را برتر دانست. البته محصول سامسونگ با داشتن استاندارد IP67 ضدآب و گردوغبار به حساب می‌آید. همچنین با داشتن ارگونومی بهتر، تجربه کاربری لذت بخشی را رقم می‌زند. البته طراحی ساده‌ای دارد و جک 3.5 میلیمتری هم از آن حذف شد. در طراحی ردمی نوت 11 پرو زیبا بوده بخصوص اینکه بدنه عقب آن حالت بازتابی رنگ دارد و می‌تواند جلوه زیباتری به آن ببخشد.

سامسونگ در گلکسی A33 سعی داشت به سادگی پایبند باشد اما ردمی به دنبال طراحی زیبا بوده که آن را گنجانده است. ناگفته نماند وزن گلکسی A33 کمتر از ردمی نوت 11 پرو است. به طور کلی برنده این بخش از نظر طراحی ردمی نوت 11 پرو بوده اما در بحث ارگونومی و خوش دستی باید گلکسی A33 را برنده دانست. بنابراین این قسمت برنده مشخصی نداشته و دو رقیب پایا پای به رقابت می‌پردازند.

نمایشگر

گلکسی A33 - رنگ ها

شرکت سامسونگ در A33 پنل سوپرامولد را به کار گرفته، دقیقا همان کاری که ردمی برای ردمی نوت 11 پرو انجام داد.   هر دو طراحی صفحه نمایش حفره‌دار شده و سایز مدل سامسونگ 6.4 اینچ و ردمی 6.67 اینچی است. البته همانطور که گفته شد، پنل یکی است و سوپرامولد انتخاب شد. اما نرخ نوسازی در ردمی نوت 11 پرو به 120 هرتز رسیده و در A33 به 90 هرتز. شدت روشنایی نیز در گوشی سامسونگ 1000 نیت و در محصول ردمی 1200 نیت است.

همچنین نرخ نمونه‌برداری لمسی در گلکسی A33 بیش از 366 هرتز و در ردمی نوت 11 پرو 521 هرتز است. پوشش شیشه‌ محافظ دو گوشی گوریلاگلس 5 است و با تمام این اوصاف محصول ردمی نمایشگر بزرگ و بهتری دارد. لازم به ذکر است که وضوح تصویر دو گوشی FHD+ انتخاب شده، انتخابی که در بیشتر میان رده‌ها شاهد هستیم.

بنابراین برنده این بخش ردمی نوت 11 پرو است.

سخت افزار

گلکسی A33

گلکسی A33 سامسونگ از چیپست اگزینوس 1280 سامسونگ با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی قدرت می‌گیرد. چیپی که 5 نانومتری بوده و تراشه گرافیکی Mali-G68 هم در آن گنجانده شد. در سوی دیگر باید به پردازنده اسنپدراگون 695 با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی و فرآیند 6 نانومتری آن اشاره کرد. گرافیک محصول ردمی Adreno 619 بوده و بنابراین چیپستی که در گوشی سامسونگ گنجانده شده قدرت عملکرد بالاتری از خود نشان می‌دهد. هر دو گوشی را می‌توان با حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی خریداری کرد که از نوع حافظه LPDDR4X هستند. حافظه داخلی نیز 64 یا 128 گیگابایتی بوده و چیپ حافظه UFS 2.2 در هر دو مدل تعبیه شد.

ناگفته نماند اسلات کارت میکرو اس دی جهت ارتقا حافظه داخلی در هر دو مدل قرار دارد. بنابراین گلکسی A33 با داشتن پردازنده بهتر عملکرد بالاتری از خود نشان می‌دهد، البته در بیشتر موارد اختلاف عملکرد ناچیز است اما به هر حال باید A33 را بهتر دانست و برنده این قسمت می‌شود.

باتری

گلکسی A33

در بخش باتری هر دو گوشی پک 5000 میلی‌آمپرساعتی دارند اما آنچه موجب اختلاف میان این دو گوشی می‌شود سرعت شارژ است. به صورتی که ردمی نوت 11 پرو سرعت شارژ 67 واتی داشته اما گلکسی A33 سرعت شارژ 25 واتی ارائه می‌دهد. یکی از نقاط قوت شیائومی همیشه بخش باتری محصولات آن است که در کنار ظرفیت بالا، سرعت شارژ قابل توجهی دارند. از این رو می‌توان ردمی نوت 11 پرو را برنده این قسمت دانست، زیرا در بخش ظرفیت تفاوتی وجود نداشته و آنچه موجب پیروزی ردمی می‌شود، سرعت شارژ چشمگیر آن است.

دوربین

گلکسی A33

بی‌شک خریداران گوشی هوشمند به دوربین یک تلفن هوشمند جدید اهمیت بالایی می‌دهند و هنگام خرید نیز تعداد مگاپیکسل هر دوربین برای آنها اهمیت دارد. دو گوشی مورد مقایسه هم از نظر دوربین گزینه نامطلوبی نیستند و روی کاغذ مشخصات خیره‌کننده از نظر دوربین دارند. بنابراین می‌توان روی آنها حساب باز کرد. هر دو گوشی سامسونگ و ردمی چهار حسگر اصلی، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق دارند که برای یک عکاس قابل قبول بوده و نیاز آن را برآورده می‌سازد.

چهار حسگر موجود در گلکسی A33 به ترتیب 48، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی بوده و در ردمی نوت 11 پرو این اعداد 108، 8، 2 و2 مگاپیکسلی است. روی کاغذ گلکسی A33 دوربین ماکرو بهتری دارد و ردمی نوت 11 پرو نیز دوربین اصلی باکیفیت‌تری برای آن تدارک دیده شد. اما باید بیان داشت که همیشه عدد یک دوربین اهمیت نداشته و نوع حسگر به کار گرفته شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سامسونگ در گلکسی A33 برای حسگر اصلی از فناوری OIS بهره گرفته که موجب تثبت تصاویر شده و از این رو تصویر دارای نور مناسب است اما حسگر دوربین ردمی نوت 11 پرو از این ویژگی بی‌بهره است، با وجود آن که با حسگری 108 مگاپیکسلی رو به رو هستیم. همچنین گشودگی دیافراگم لنز گلکسی A33 بالاتر بوده و این یعنی تصاویر با نور طبیعی همراه خواهند شد.

در بخش دوربین سلفی گلکسی A33 حسگر 13 مگاپیکسلی داشته و ردمی نوت 11 پرو حسگر 16 مگاپیکسلی در بخش فیلمبرداری ردمی نوت 11 پرو توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل در 30 فریم را داراست اما گلکسی A33 با وضوح 4کی در 30 فریم و 1080 پیکسل در 30 فریم فیلمبرداری می‌کند. به طور کلی برای عکاسی ردمی نوت 11 پرو گزینه ایده آلی بوده و برای فیلمبرداری گلکسی A33. بنابراین در بخش دوربین باید هر دو گزینه را برنده به حساب آورد.

نتیجه گیری

گلکسی A33

هر دو گوشی هوشمند گزینه جذابی برای خرید هستند و اگر به قدرت عملکرد، کیفیت فیلمبرداری و رابط کاربری کم نقص اهمیت می‌دهید، گلکسی A33 گزینه مناسبی است اما در صورت توجه به عکاسی باکیفیت، سرعت شارژ بالا و نمایشگر سریع ردمی نوت 11 پرو را فراموش نکنید.

5
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. Assif rasooli گفت:
    موافقم ۴۲
    مخالفم ۷

    گلکسی a33
    بدردهیچی نمیخوره نخرید دوستان داغ میکنه شدید شارژ هم زود خالی میکنه یکی از باهاش هم اینه جای هنسفری نداره ی هزینه جدا گونه باید بابت شارژ بدی یک ملیون نمی ارزه

  2. باران گفت:
    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲

    من ردمی نوت ۱۱ پرو دارم واقعا از همه نظر عالیه
    A33 یکی از اقوام داره همش میناله
    این مقایسه المی بیشتر ب سمت A33 بود عمدتا میشه گفت ی نوع تبلیغ بود اما غیر مستقیم

  3. F.sh گفت:
    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳

    من گوشی ردمی دارم و خیلی هم ازش راضیم سامسونگ بعد یک مدت زمان زود به زود هنگ میکنه.

  4. سعید گفت:
    موافقم ۴
    مخالفم ۳

    من هر دو گوشی دارم ردمی از سامسونگ بهتره واقعا

  5. انی گفت:
    موافقم ۴
    مخالفم ۰

    نوت ۱۱بهترازسامسونگه خیلی کاراییش بیشتره بنظرم عالیه سامسونگ بعد مدتی هنگ میکنه هردوشو داشتم

دیدگاهتان را بنویسید