رجعت به کانون خانواده؛ تضمین کننده افزایش سلامت

    کد خبر :1056660
دکتر حسین فرشیدی

دکتر حسین فرشیدی اهمیت خانواده و ثاثیر آن بر سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا رجعت به کانون خانواده و زندگی اعضای خانواده در کنار یکدیگر بر سلامت افراد اثر دارد.

دکتر حسین فرشیدی دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در این همایش با اشاره به اینکه کارشناسان مختلف از کشورها و سازمان‌های مختلف به بیان نظرات خود پرداختند و وضعیت خدمت‌رسانی حوزه سلامت در ایران را مطلوب ارزیابی کردند اظهار کرد: به اشتراک‌گذاری تجربیات و تبادل نظر بین متخصصان از بخش‌های مختلف این کنگره بود.

دبیر علمی این همایش خلاصه‌ای از روند گزارش مسئولان کشور را تشریح کرد و‌گفت: مسئولان حوزه سلامت کشور همه درباره این موضوع اتفاق نظر داشتند که باید شرایط حوزه سلامت، نظام ارجاع و پوشش همگانی سلامت تسهیل و ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه تامین منابع به تنهایی فاکتوری برای ارتقای سلامت نیست، اضافه کرد: بدون تردید تامین منابع مالی در کنار مصرف بهینه و کارآمد از سرمایه انسانی و تجهیزات راهکار موثری برای دسترسی جامعه به سلامت است.

به گفته دبیر علمی این همایش مولفه‌های بسیاری بر سلامت و دسترسی به آن اثر دارند، در شرایط فعلی باید به آینده فکر کنیم، آینده‌ای که با تکنولوژی و تغییرات در هم تنیده است و ما را به سمتی خواهد برد که لاجرم یکی از شروط غیرقابل انکار تمام برنامه‌ها هوش مصنوعی باشد.

دکتر فرشیدی توجه به نیازهای مردم را اولویت برنامه‌های اثربخش حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: فرهنگ سلامت زمانی در جامعه ارتقا خواهد یافت که متولیان حوزه سلامت مشخصا بدانند مطالبه‌ی اصلی مردم چیست و با این محوریت فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه نیازهای مردم در دستور کار نباشد و به مطالبات مردمی توجه نکنیم، بسیاری از برنامه‌ها ابتر خواهد ماند.

توجه به موضوع سلامت معنوی بخش دیگری از سخنان دبیر علمی این همایش را به خود اختصاص داد، وی افزود: امروزه سلامت معنوی در دنیا به عنوان یکی از ابعاد مهم سلامت مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه جهان امروز به دهکده جهانی تشبیه می‌شود، ادامه داد: ارتباطات و تعاملات علمی فارغ از مرزها زمان و فاصله جغرافیایی و تبادل اطلاعات در کسری از دقیقه موجب شده از جهان امروز با نام دهکده‌جهانی یاد کنیم، مثال بارز آن ‌پاندمی اخیر بود که از گوشه‌ای از دنیا آغاز و به سراسر دنیا منتقل شد.

دکتر فرشیدی اهمیت خانواده و ثاتیر آن بر سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا رجعت به کانون خانواده و زندگی اعضای خانواده در کنار یکدیگر بر سلامت افراد اثر دارد.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش و خروجی‌های آن منجر به ارتقای حوزه سلامت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید