رتبه نخست ایران در میان بزرگان تولید فولاد جهان

    کد خبر :898982
رتبه نخست ایران در میان بزرگان تولید فولاد جهان

در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی (۱۱ دی‌ماه تا ۹ اسفندماه ۱۴۰۰) مجموع تولید فولاد خام ایران به ۵.۳ میلیون تن رسید. همچنین طبق تخمین این انجمن، تولید فولاد کشورمان در ماه فوریه نیز به ۲.۵ میلیون تن رسید که ۳.۷ درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است.

از سوی دیگر مجموع تولید ۶۴ عضو انجمن جهانی فولاد به ۲۹۹.۴ میلیون تن رسید که ۵.۵ درصد کمتر از عملکرد مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است. در مدت مورد اشاره چین با منفی ۱۰ درصد، برزیل با منفی ۵.۸ درصد، ترکیه با منفی ۵.۷ درصد، کره جنوبی با منفی ۲.۶ درصد و ژاپن با منفی ۲.۴ درصد در تولید فولاد مواجه شدند.

از سوی دیگر هند پس از ایران با افزایش ۶.۶ درصدی بیشترین رشد را کسب کرد و آلمان با ۱.۱ درصد، روسیه با یک درصد و آمریکا با ۶ دهم درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش دانشجو، میزان تولید چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان در ۲ ماه نخست ۲۰۲۲ به ۱۵۸ میلیون تن رسید. تولید فولاد آمریکا به ۱۳.۴ میلیون، ژاپن به ۱۵.۱ میلیون، هند به ۲۰.۹ میلیون، کره جنوبی به ۱۱.۲ میلیون، آلمان به ۶.۵ میلیون، ترکیه ۶.۱ میلیون، برزیل به ۵.۶ میلیون و روسیه به ۱۲.۴ میلیون تن رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید