راه اندازی مرکز تزریق داروی رمدسیویر در منطقه ۵ تهران

    کد خبر :835249
راه اندازی مرکز تزریق داروی رمدسیویر در منطقه ۵ تهران

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه این منطقه در عرصه کمک رسانی به نظام سلامت پیشتاز است و اقدامات مختلفی در این راستا داشته، گفت: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایران، یک سوله برای تزریق داروی رمدسیویر در اختیار نظام سلامت قرار گرفت.

محمودکلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا همه باید پروتکل های بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کنند، افزود: متاسفانه با شیوع گونه جدید این بیماری سرعت سرایت آن بالا رفته و در این شرایط لازم است تا هموطنان پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.از سویی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز با ازدحام روبرو شده که در این راستا نهادهای مربوطه باید از هر کمکی برای بهبود این شرایط دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ در راه مقابله با بیماری کرونا و کمک رسانی به نظام سلامت پیشتاز بوده است، تاکید کرد: علاوه بر مراکز واکسیناسیون قبلی در سوله های مدیریت بحران ، بیمه و سازمان‌ برنامه و ساختمان های اداری پارک ترافیک، یک مرکز خودرویی نیز با همکاری اورژانس در خیابان خلیل آبادی راه اندازی شد که در این راستا برای تسریع و بهبود روند واکسیناسیون شهروندان مقابل بیماری کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به واکسیناسیون خواهند پرداخت که این مرکز برای اولین بار در منطقه ۵ راه اندازی شده است.

کلهری افزود: با توجه به پیک پنجم کرونا و با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایران و با هماهنگی های لازم، سوله سرداران واقع در کوهسار در اختیار نظام سلامت بابت تزریق داروی رمدسیویر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مرکز دارای ۷۰ تخت بیمارستانی است که هر بیمار به طور متوسط یک ساعت و نیم در این مرکز مورد مداوا قرار گرفته و ترخیص می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، کلهری در پایان گفت: نوبت دهی برای این مرکز به صورت اینترنتی است که هم از ازدحام جلوگیری کرده و هم سرعت درمان و رسیدگی به امور بیماران را بالا می برد که امیدواریم با این اقدام کمک شایانی به چرخه مبارزه با بیماری کرونا و کاهش موارد بستری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید