رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

راه‌اندازی ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در بیمارستان شهدای تجریش تا پایان امسال

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹
    کد خبر :254266

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اقدامات انجام شده در جهت افزایش تخت‌های بیمارستانی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر بهداشت در تصویب بودجه سال ۹۷ حوزه سلامت، گزارشی از خدمت رسانی بیمارستان‌ها و مراکز تابعه دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز ارائه داد.

وی گفت: در ایام نوروز ۴۳ هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۵۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند. همچنین در این ایام بیش از ۲۶۰ عضو هیات علمی مشغول ارائه خدمت بودند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و تولید دانش در کشور، ادامه داد: اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی با رویکرد فعالانه در سال جدید در اولویت قرار دارد.

آقاجانی بیشترین جمعیت تحت پوشش دانشگاهی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و افزود: در سال جاری آموزش پزشکی هوشمند مبتنی بر نیازهای حوزه سلامت باید توسعه یابد. همچنین به یک مرکز سیمیلاتور برای آموزش پزشکی پیشرفته در زمینه مهارت آموزی و برگزاری امتحانات مهارت بر اساس نقشه طراحی شده نیاز است.

وی در خصوص پیشرفت های پژوهشی در دانشگاه، تصریح کرد: برای پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه باید بر عمق بخشیدن به پژوهش‌ها و اولویت قرار دادن پژوهش‌های HSR، کار آفرین، تولید محور و ثروت آفرین تمرکز شود.

آقاجانی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه در سال ۹۷ توسعه خواهد یافت، افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ تخت در دانشگاه فعال است که این میزان بر اساس افق ۱۴۰۴، به ۶۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی از راه‌اندازی ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قرچک خبر داد و گفت: این پروژه در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد. همچنین راه‌اندازی ۷۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان شهدای تجریش تا اواخر سال ۹۷ در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین افزودن ۳۰۰ تخت جدید به مجموعه تخت‌های بیمارستان مسیح دانشوری، از برنامه های سال ۹۸ است. از طرفی بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ با کمک سرمایه‌گذاری خارجی دو بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شرق تهران راه‌اندازی کنیم.

آقاجانی یادآور شد: احداث دو بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی تخصصی در حوزه سرطان در تهران و ورامین با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز از برنامه‌های سال‌های آینده دانشگاه است.

وی ارتقای بهره‌وری و مدیریت هزینه درآمد را یکی از اولویت‌های مهم در دانشگاه خواند و از سعی در ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم در سال آینده خبر داد.

گفتنی است، این دیدار با حضور وزیر بهداشت و معاونان وی، رییس، معاونان و مدیران دانشگاه و جمعی از کارکنان، پیشکسوتان، اعضای هیئت علمی، روسای دانشکده‌ها، بیمارستان‌های تابعه و سایر اعضای دانشگاه در روز گذشته برگزار شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید