راهیابی 3 فیلم ایرانی به جشنواره فیلم لندن

    کد خبر :600138

فیلم «سرخ پوست» به کارگدانی نیما جاویدی به همراه یک اثرمستند و یک فیلم کوتاه، نمایندگان سینمای ایران در شصت و سومین جشنواره فیلم لندن هستند.

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و محمدرسول صفری از بازیگران فیلم «سرخپوست» هستند که داستان آن درباره زندانی قدیمی در جنوب ایران است که به دلیل مجاورت با فرودگاه تازه تاسیس شهر در حال تخلیه است. رئیس زندان سرگرد نعمت جاهد به همراه مامورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند تا اینکه…

اما در بخش رقابتی مستند بلند این رویداد سینمایی نیز مستند «کودتای 53» به کارگردانی تقی امیرانی نماینده سینمای ایران خواهد بود. این مستند 118 دقیقه‌ای است روایتی است مستند از کودتای سال 1953 تحت هدایت سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا که به براندازی دکتر محمد مصدق نخست وزیر دموکرات ایران انجامید.

در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره لندن نیز «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی از ایران به روی پرده می‌رود. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: نهال در راه مدرسه اقدام به کاری کرده که باعث بروز مشکلاتی برای خودش و دیگران شده است. او تصمیم می‌گیرد که با یک صحنه‌سازی در مدرسه خطای صبحش را بپوشاند.

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن از تاریخ 2 تا 13 اکتبر (10 تا 21 مهر) برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید