راهکار آموزش‌وپرورش برای عدم تعویق پرداخت حقوق معلمان

    کد خبر :549101

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره تبصره ۱۲ قانون بودجه برای به تعویق نیفتادن حقوق معلمان گفت:‌ بر این اساس هر پرداختی که ماهیت حقوق داشته باشد باید به‌صورت ماهانه پرداخت شود.

علی الهیار ترکمن درباره تاثیر اجرای تبصره ۱۲ در به تعویق نیفتادن حقوق معلم‌ها گفت: پیشنهادات ما در زمان تنظیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به دولت و مجلس شورای اسلامی این بود که اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را ۱۰۰ درصد تخصیص یافته تلقی شود و به ماخذ یک دوازدهم ماهانه به وزارت آموزش وپرورش پرداخت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: در زمان بودجه این ابهام بود که اگر این امکان را برای وزارت آموزش و پرورش بگذارند، دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز خود را به این تبصره اضافه کنند، به همین دلیل در بند (ک) تبصره ۱۲ اشاره شده است هر پرداختی که ماهیت حقوق داشته باشد باید به صورت ماهانه پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، الهیار ترکمن ادامه داد: غیر از حقوق و عیدی کارکنان رسمی و قراردادی وزارت آموزش و پرورش، حق‌التدریس‌های شاغل و آزاد، خرید خدمات آموزشی و سرباز معلم‌ها و مقرری‌بگیرها را داریم که ماهیت حقوق دارند.

وی تاکید کرد: این موارد را که جنبه حقوق را دارند، احصاء شده‌اند و به سازمان برنامه بودجه ارائه داده شده است باید در تخصیص‌های ماهانه که برای وزارت آموزش وپرورش در نظر گرفته می‌شود، این موارد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه به شدت پیگیر اجرای بند (ک) هستیم، گفت: این یک قانون است که باید سازمان برنامه بودجه و امور دارایی و اقتصادی عملی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید