راهنمای سفر 3 روزه به مشهد!

    کد خبر :990361

اولین کاری که بعد از خرید بلیط هواپیما مشهد تهران و تهران به مشهد باید انجام دهید، برنامه‌ریزی برای گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه های دیدنی شهر است. این کار به شما کمک می‌کند که از تمام دیدنی‌های مهم شهر دیدن کنید و در عین حال سفر لذت‌بخشی را هم برای خود رقم بزنید. هر چند که بارگاه مطهر رضوی مهم‌ترین جاذبه مشهد به شمار می‌آید و هدف بسیاری از مسافران نیز زیارت قبر امام هشتم شیعیان است، اما این شهر جاذبه های دیدنی بسیار جذابی دارد که تجربه سفر به مشهد بدون بازدید از آن‌ها کامل نمی‌شود. در این مطلب قرار است یک راهنمای سفر 3 روزه در اختیار شما قرار دهیم که با استفاده از آن می‌توانید از تمامی مکانهای گردشگری مشهد دیدن کرده و یک سفر ارزان به مشهد را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

روز اول | زیارت و بازدید از جاذبه های اطراف حرم امام رضا (ع)

توصیه می‌کنیم گردش در مشهد را با زیارت بارگاه مطهر رضوی آغاز کنید. به طور کلی، حوالی صبح و ظهر حرم خلوت‌تر است و راحت‌تر می‌توانید به زیارت و عبادت بپردازید. بعد از یک زیارت حسابی، می‌توانید به یکی از رستوران‌ های معروف مشهد بروید و خودتان را به صرف یک غذای خوشمزه دعوت کنید. رستوران پسران کریم، رستوران سنتی باباقدرت، رستوران هتل الماس 2، رستوران‌های هتل قصر طلایی مشهد، از نظر فاصله با حرم و کیفیت غذا، بهترین گزینه برای غذاخوردن هستند.

بعد از زیارت و صرف غذا، می‌توانید به هتل برگردید و پس از یک استراحت کوتاه، برای بازدید از جاذبه های اطراف حرم آماده شوید. از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌هایی که در فاصله بسیار کمی از حرم مطهر رضوی واقع شده‌اند و گردشگران زیادی در زمان سفر به مشهد از آن‌ها بازدید می‌کنند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

♦ باغ نادری یا آرامگاه نادرشاه افشار

♦ خانه تاریخی داروغه

♦ موزه آستان قدس رضوی

♦ آرامگاه پیر پالاندوز

♦ حمام مهدی قلی بیک

♦ خانه تاریخی توکلی

♦ مسجد هفتادودو تن

♦ مدرسه عباسقلی خان

و…

روز دوم | خرید و تفریح در مشهد

دومین روز از برنامه سفر 3 روزه ما به تفریح و خرید اختصاص پیدا کرده است. با توجه به اینکه بازارهای اطراف حرم شور و حال خاصی در شب دارند، توصیه می‎کنیم در طول روز به مکان های تفریحی مشهد سر بزنید و حوالی شب به بازار بروید. اولین مکان تفریحی که توصیه می‌کنیم در زمان سفر به مشهد حتما از آن بازدید کنید، رفتن به سرزمین موج‌های آبی مشهد است. اگر در فصول شلوغ سال به مشهد می‌روید، توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از خرید بلیط مشهد به تهران و تهران به مشهد، از سایت سرزمین موج‌های آبی بلیط ورودی خود را تهیه کنید. بعد از یک تفریح حسابی در سرزمین موج‌های آبی و صرف ناهار در یکی از رستوران های مشهد، بسته به سلیقه و اولویت‌هایتان می‌توانید به یکی از مناطق توریستی و تفریحی زیر بروید:

♦ باشگاه پینت بال جام جم

♦ پارک کوه‌سنگی

♦ پارک کلی مشهد

♦ منطقه توریستی چالیدره

♦ پارک وکیل‌آباد مشهد

و…

روز سوم| گردش در طبیعت زیبای اطراف مشهد

در روز آخر، بهتر است سری به اطراف مشهد بزنید و از طبیعت زیبا و امکانات تفریحی آن لذت ببرید. از جمله مهم‌ترین مناطق توریستی اطراف مشهد که بین مسافران این شهر شهرت زیادی دارد، طرقبه است. علاوه بر طبیعت زیبا و نفس‌گیر، این ناحیه در چند سال اخیر امکانات تفریحی مناسبی را هم برای گردشگران آماده کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به پیست اسکی، باشگاه سوارکاری، پیست اتومبیل‌رانی، رستوران و… اشاره کرد. از دیگر مناطق گردشگری اطراف مشهد می‌توان موارد زیر را نام برد:

♦ دره ارغوان

♦ شاندیز

♦ روستای حصار

♦ آرامگاه فردوسی

♦ بقعه هارونیه

♦ آرامگاه عطار نیشابوری

♦ کوهستان هفت حوض

♦ روستای ییلاقی عنبران

♦ روستای زشک

و….

بهترین زمان سفر ارزان به مشهد

برای آنکه سفر ارزان به مشهد داشته باشید و بتوانید با صرف بودجه کم مسافرت کنید، باید زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، در ایام تعطیلات نوروز که افراد زیادی به مشهد می‌روند، قیمت پروازهای مشهد، هزینه رزرو هتل و سایر خدمات رفاهی نیز به بالاترین میزان خود می‌رسد. بنابراین، بهتر است در این بازه زمانی از سفر به مشهد خودداری کنید. مناسبت‌های مذهبی مهم و فصل تابستان نیز از دیگر زمان‌هایی هستند که هزینه سفر تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. در عوض، از اواخر فروردین تا اوایل خرداد، ابتدای پاییز و زمستان که از حجم مسافرت‌ها به مشهد کاسته می‌شود، هزینه‌های سفر نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند و بهتر است در این ماه‌ها برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید.

فلای تودی، مرجع معتبر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارزان مشهد

یکی از مهمترین نکاتی که برای سفر ارزان به مشهد باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مرجع مناسب برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. با خرید از مراجع معتبری مثل فلای تودی، همواره خیالتان از این بابت که بلیط و هتل را با قیمت معقول و منصفانه‌ای رزرو خواهید کرد، راحت خواهد بود. برای این کار، تنها کافی است به سایت فلای تودی (Flytoday.ir) بروید و از بخش پرواز داخلی و هتل داخلی، نسبت به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، سفر بی‌دغدغه و راحتی را برای شما رقم می‌زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید