راهنمای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین پروژکتور

    کد خبر :950438

وقتی صحبت از نورپردازی و تأمین روشنایی اماکن بزرگ می‌شود اولین چراغی که به ذهن نورپردازان می‌آ؛ید پروژکتورها هستند. پروژکتورها سهم عظیمی در روشنایی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ را دارند. امروزه پروژکتورهای ال ای دی با مصرف برق بسیار پایین‌تر یعنی حدود 80 درصد مصرف کمتر، توانسته‌اند نیاز به یک روشنایی با صرفه و با دوام برای فضاهای بزرگ را به خوبی تأمین کنند.

پروژکتورهای ال ای دی کار را برای مهندسین راحت کرده و ضمن تأمین یک نور با کیفیت و یکدست، از طول عمر بالایی برخوردار بوده و هزینه‌های نگهداری و تعمیر پایینی دارند.

اگر بخواهیم در چند مورد به برخی از مزایای پروژکتورهای ال ای دی اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

مصرف بسیار پایین انرژی در مقایسه با پروژکتورهای قدیمی : قطعا اولین برتری را باید به مصرف بسیار کمتر پروژکتورهای ال ای دی نسبت داد. پروژکتورهای ال ای دی تا 80 درصد برق کمتری نسبت به پروژکتورهای قدیمی مصرف می‌کنند که این با توجه به حجم استفاده و نور تولیدی موضوع بسیار حیاتی‌ای است.

زاویه و شدت نور مطابق دلخواه: در پروژکتورهای ال ای دی شما می‌توانید زاویه و شدت نور تابشی و حتی رنگ آن را کنترل کنید و مطابق دلخواه تنظیم کنید.

طول عمر بیشتر: با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌تر، پروژکتور ال ای دی حرارت بسیار کمتری تولید می‌کند که این خود عامل طول عمر بالاتر این پروژکتورهای نسبت به نمونه‌های قدیمی تر می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید پروژکتور ال ای دی

اگر قصد خرید یک پروژکتور ال ای دی را دارید حتما این نکات را در بررسی کنید و در نظر داشته باشید.

عدم چشمک و سوسو زدن نور(FLICKER-FREE): چشمک زدن و سو سو زدن موضوع بسیار مهمی است که حتما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. زیرا فلیکر موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر ضبط شده زیر نور فلیکر دار شده و همچنین به مرور باعث خستگی چشم می­شود.

شاخص نمود رنگ بالا برای نمایش رنگ‌های واقعی‌تر: این شاخص معیاری برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ است و عددی مابین 0 تا 100 را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام تحت نور آن چراغ واقعی تر است و در نتیجه کیفیت نورپردازی بالاتر است.

گارانتی معتبر و بدون قید وشرط: با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود ودردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری حتما پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان را از برندی تهیه کنید که ضمانت و گارانتی معتبر به همراه خدمات پس از فروش قوی ارائه کند. در این حالت در صورتی که مشکلی برای چراغ پیش بیاید خیالتارن راحت است

حال که با مزایای پروژکتور ال ای دی آشنا شدیم و توانستیم ویژگی‌های یک پروژکتور خوب را تشخیص دهیم، می‌پردازیم به کاربردهای مختلف و انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی.

 نورپردازی دکوراتیو به وسیله پروژکتورهای ال ای دی: اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری برای نورپردازی فضاهای تاریخی و هنری خود از پروژکتور ال ای دی استفاده می‌کنند.  با توجه به اینکه پروژکتورهای ال ای دی از قابلیت تنظیم شدت و زاویه نور برخوردارند، این اماکن عموما از پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی فضای خود استفاده می‌کنند.

نورپردازی امنیتی با استفاده از پروژکتور ال ای دی:امروزه دوربین‌های مداربسته تبدیل به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده و مکان‌های مختلف برای تأمین امنیت خود از این دوربین‌ ها استفاده می‌کنند. نور با کیفیت پروژکتورهای ال ای دی سبب می‌شود تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌هی مداربسته نیز با واضح و شفاف باشند.

تأمین نور عمومی با استفاده از پروژکتور ال ای دی: از استادیوم‌ها و اماکن ورزشی گرفته تا کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تأمین نور عمومی یکدست و با کیفیت از پروژکتور ال ای دی  استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از  پروژکتور ال ای دی به دلیل قدرت منبع نوری و رفلکتورهای آن، فضای بیشتری را با استفاده از تعداد کمتر چراغ نسبت به انواع دیگر چراغ روشن کنید و از این جهت خرید پروژکتور LED بهترین گزینه برای نورپردازی فضاهای بزرگ نظیر انبار و باغ است تا روشنایی یکدستی در آن تامین کنید.

منبع: ecowat.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید