راهنمای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران + روش محاسبه قیمت

    کد خبر :893082

پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین نوع بیمه‌ که از گذشته‌های دور تاکنون توسط شرکت‌های بیمه‌ای مختلف ارائه می‌شود، بیمه شخص ثالث است. اما لازم است بدانیم بیمه شخص ثالث چیست؟این نوع بیمه برای تمامی صاحبان خودرو و وسایل نقلیه اجباری است و باید هر فردی از هر شرکت بیمه‌ که می‌خواهد، اقدام به دریافت این بیمه نامه کند. در این مطلب سعی می‌کنیم با اشاره به سؤالات متداول در رابطه با بیمه شخص ثالث، استعلام و  خرید آنلاین این نوع بیمه و شیوه‌ای که شرکت‌های بیمه‌ برای محاسبه این نوع بیمه نامه استفاده می‌کنند، اطلاعات و دیتای شما را در این زمینه کامل کنیم.

با بیمه شخص ثالث به صورت خلاصه آشنا شوید

بهتر است که قبل از استعلام آنلاین بیمه ایران (شخص ثالث) و اقدام به خرید بیمه نامه در این رابطه اطلاعات لازم را کسب کنید که به راستی بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد، علت نام گذاری این بیمه و اطلاق به شخص ثالث چیست و چه شرکت‌هایی این نوع خدمات را به شما ارائه می‌کنند؟

هنگامی که صحبت از اشخاص مختلف در رابطه با پوشش‌های بیمه‌ می‌کنیم، شخص اول در واقع صاحب و مالک اصلی خودروی دارای بیمه، شخص دوم یا ثانی، شرکت بیمه‌ای است که این بیمه را تقبل کرده و شخص ثالث در اینجا فرد یا افرادی هستند که دچار زیان در حادثه شده‌اند (این موضوع بسیار مهم است که شخص راننده حتی اگر آسیب مالی دیده باشد به عنوان شخص ثالث محسوب نمی‌شود).

علت نام گذاری این نام هم در واقع دسته‌بندی‌هایی است که شرکت‌های بیمه‌ برای افراد حاضر در حادثه تحت پوشش بیمه انجام داده‌اند. در بیمه نامه چون خسارت‌های شخص ثالث پوشش داده می‌شود، این نوع بیمه نامه را بیمه شخص ثالث می‌نامیم.

اگر قصد تهیه این بیمه نامه را داشته باشید، باید دقت کنید که تمامی شرکت‌های بیمه‌ موجود در ایران این نوع خدمات را ارائه می‌کنند. البته نرخ این نوع بیمه نامه در شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است، همچنین ارائه خدمات لازم هر شرکت با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند.

شما می‌توانید با مقایسه شرکت‌های بیمه مختلف و بررسی نظرات مردم در رابطه با خدمات این شرکت‌ها، اقدام به تهیه این بیمه کنید. در ادامه راجع به محاسبه بیمه شخص ثالث که سؤال بسیاری از افراد است و همچنین شیوه خرید و استعلام آنلاین آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چگونه بیمه شخص ثالث محاسبه می‌شود؟

هنگامی که صحبت از محاسبه بیمه شخص ثالث می‌شود به این موضوع باید توجه داشته باشید که فاکتورها و عوامل مختلف بسیار زیادی وجود خواهند داشت که اگر به آن‌ها توجه نکنید، احتمالاً با مشکل روبرو می‌شوید؛ چرا که با عدم برنامه صحیح برای پرداخت بیمه نامه خود بر اساس نرخ تعیین شده، ممکن است که حتی در زمان پرداخت بیمه مشکل مالی داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت بیمه شخص ثالث تأثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی: بیمه مرکزی هر ساله نرخ نامه‌ای تحت عنوان حق بیمه پایه را به شرکت‌های بیمه‌ ابلاغ می‌کند که می‌تواند در رابطه با میزان پوشش مالی و جانی این نوع بیمه نامه‌ها باشد (به عنوان مثال حداقل میزان پوشش مالی شرکت‌های بیمه‌ در سال 1400، 160 میلیون است ( یک چهارم دیه کامل در ماه حرام) و به شرکت‌ها بر این اساس مبلغ پایه ابلاغ شده است!).

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث: هر شخصی با توجه به سابقه و فعالیت‌هایی که داشته است، می‌تواند تخفیف دریافت کند. تخفیف در واقع بر اساس عدم خسارت و حادثه‌ای است که در طول زمان می‌تواند افزایش پیدا کند (شما می‌توانید میزان تخفیف‌های خود را از یک خودرو به خودرو دیگر منتقل کنید!).

کاربری خودرو: خودروی شما در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرد؟ آیا سواری است؟ آیا تاکسی، آموزش رانندگی یا موارد از این قبیل است؟ (این نوع خودروها بیشتر از سایر ماشین‌ها در معرض حادثه و خطر قرار دارند!) آیا صنعتی، حمل خون، بارکش و … است! این فاکتور در تعیین قیمت بیمه نامه شخص ثالث مؤثر است. به عنوان مثال تاکسی‌ها باید حداقل 20 درصد بیشتر از حق بیمه مشخص شده، نرخ پرداخت کنند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث: افرادی که دیر به دیر برای تمدید بیمه نامه خود مراجعه می‌کنند به صورت روزشمار از تاریخ پایان اعتبار بیمه نامه خودرو باید جریمه پرداخت کنند. (این جریمه می‌تواند تا 365 روز افزایش پیدا کند!) اگر جریمه شوید، باید هزینه بیشتری را در هنگام تمدید بیمه نامه خودرو خود انجام دهید.

میزان پوشش خسارت اعلام شده توسط شرکت بیمه: چه مقدار از خسارات جانی و مالی ثالث توسط بیمه پوشش داده می‌شود؟ هر شرکتی بر این اساس می‌تواند مبلغ بیشتری را تحت عنوان حق بیمه دریافت کند. برای مثال شرکتی که تا 480 میلیون خسارات جانی را مورد پوشش قرار می‌دهد با شرکت بیمه‌ که تنها 300 میلیون خسارت ثالث را پرداخت می‌کنند، قیمت یکسانی در هنگام دریافت بیمه ندارند.

تخفیف شرکت بیمه: شرکت‌های بیمه بر اساس استراتژی‌ها و توان خود سالانه تخفیف‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. ممکن است که برای یک کسب‌وکار میزان این تخفیف در جشنواره‌ها زیاد یا کم باشد. افرادی که در این جشنواره‌ها اقدام به تهیه بیمه نامه می‌کنند، معمولاً راضی‌تر هستند.

مدت اعتبار بیمه نامه: آخرین فاکتوری که در رابطه با قیمت بیمه نامه تأثیر دارد مدت زمانی است که خودروی شما قرار است، بیمه شود. هرچقدر که این مدت زمان بیشتر باشد به طبع هزینه‌ای که باید پرداخت کنید هم افزایش پیدا خواهد کرد.

خرید آنلاین بیمه ایران و سایر شرکت‌های بیمه‌ای در کمتر از 2 دقیقه

حالا که با چیستی بیمه شخص ثالث، قوانین مربوط به آن و فاکتورهایی که در این رابطه وجود دارند، آشنا شدید نوبت آن رسیده که در رابطه با استعلام آنلاین بیمه ایران و سایر شرکت‌ها و نحوه خرید راحت آن‌ها از اینترنت به صورت کاربردی اطلاع کسب کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ازکی و وارد کردن اطلاعاتی همچون پلاک خودرو، شماره ملی صاحب پلاک خودرو و … به راحتی و با سرعت بالا اقدام به استعلام سابقه بیمه خود کرده و در رابطه با خرید یا تمدید بیمه نامه اطلاعات لازم را کسب کنید.

ازکی به دلیل سادگی در خرید، سرعت در صدور، پشتیبانی 24 ساعته و ارسال رایگان مدارک برای شما می‌تواند بهترین پلتفرمی باشد که از آن بیمه خریداری می‌کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق این پلتفرم شرکت‌های بیمه مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و اقدام به خرید از آن‌ها کنید.

نظر شما در رابطه با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران و یا سایر شرکت‌ها چیست؟ آیا تابه‌حال از خدمات ازکی استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید