رئیس شورای اروپا: به دلیل تجاوزگری‌های روسیه، تحریم‌ها ادامه می‌یابند

    کد خبر :571357

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا بعد از دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین، ضمن محکوم کردن «تجاوزگری روسیه در اوکراین»، بر ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو تاکید کرد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که برای برگزاری نشست مشترک با اوکراین به کی‌یف سفر کرده بود، در اظهاراتی روسیه را به تجاوزگری و نقض حاکمیت اوکراین در منطقه شبه جزیره کریمه و مناطق شرقی اوکراین متهم کرد.

به نوشته روزنامه بلژیکی «ای یو آبزرور» که اخبار اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا بعد از دیدار مشترک با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به اتهام‌زنی علیه مسکو پرداخت.

توسک با تاکید بر اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ادامه می‌یابد، افزود: «ما (در نشست مشترک با دولت اوکراین) یک بار دیگر تجاوزگری‌های نیروهای مسلح روسیه علیه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین از فوریه سال ۲۰۱۴ (تاکنون) را قویا محکوم کردیم».

اشاره رئیس شورای اروپا به تحولات اوکراین شامل همه‌پرسی الحاق منطقه شبه جزیره کریمه به روسیه و آغاز درگیری بین ارتش اوکراین با گروه‌های روس‌گرا در جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» است و او مانند دیگر مقام‌های غربی مسکو را به نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت کی‌یف متهم کرده است.

به گزارش فارس،دونالد توسک در کی‌یف به خبرنگاران گفت: «بگذارید یک بار دیگر حمایت ناگسستنی اتحادیه اروپا از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین را صراحتا اعلام کنم».

رئیس شورای اروپا ادامه داد: «اتحادیه اروپا همین چند روز قبل به اتفاق آرا به تمدید تحریم‌های روسیه برای ۶ ماه دیگر رای داد. تحریم‌ها تا زمانی که توافقات مینسک کاملا اجرایی شوند، باقی خواهند ماند».

توسک افزود: «ما (اتحادیه اروپا) اقدام روسیه در الحاق غیرقانونی کریمه و سواستوپول به خود را به رسمیت نمی‌شناسیم و به رسمیت نخواهیم شناخت».

مقام‌های مسکو طی چند سال گذشته بارها مواضع دولت اوکراین و کشورهای غربی را درباره همه‌پرسی الحاق منطقه کریمه به روسیه و نقش این کشور در درگیری‌های مناطق شرقی اوکراین رد کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید