رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به منتقدان خودروی ایرانی پیوست

    کد خبر :897997
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به منتقدان خودروی ایرانی پیوست

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) در جریان نحوه عملکرد سامانه‌های راهور ۱۲۰، سامانه هواشناسی، سامانه لرزه‌نگاری، سامانه ۱۴۱ یا مدیریت راه‌های کشور، سامانه ترافیک آنلاین کلانشهرها، سامانه گوگل مپ، سامانه امداد و نجات و سامانه هوشمند شمارش تردد و ثبت تخلفات جاده‌ای قرار گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه این بازدید گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب شده است که ما شاهد افزایش تلفات و جراحات در حوادث رانندگی باشیم.

وی به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در عرصه تصادفات، متاسفانه آنچه دیده می‌شود تخلف راننده است، اما هیچ‌کس نمی‌گوید چند درصد تصادفات به علت مشکلات راه‌ها و جاده‌ها بوده و ما در این بین با برخی ترک فعل‌ها مواجه بوده‌ایم که موجب وقوع برخی تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

پورخاقان به موضوع نقص ایمنی و اشکالات از جمله باز نشدن کیسه هوا و مشکلات ترمز خودروها اشاره کرد و گفت: خودرویی که امنیت نداشته باشد، در تصادفات آسیب‌پذیر است.
وی افزود: پیش از این پلیس در کارشناسی‌های خود، سهم مقصران و دستگاه‌ها را در وقوع تصادف بیان می‌کرد و درخواست می‌کنیم پلیس مجددا این امر را احیا کند تا به گونه‌ای نباشد که فقط رانندگان در تصادفات مقصر اعلام شوند و باید عوامل موثر دیگر هم اعلام شود تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از این سوانح انجام گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید