رئیس جمهور: صید ترال ممنوع می‌شود

    کد خبر :879471
صید ترال ممنوع می‌شود

رئیس جمهور درباره ضرورت ساماندهی وضع صیادی در آب‌های خلیج فارس گفت: صید ترال به شکلی که به آبزیان، دریا و صیادی سنتی آسیب بزند، ممنوع می‌شود و صیادی در دریا زیر نظر شیلات به صورت قانونی و نظام‌مند صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در پایان سفر به هرمزگان درباره برنامه‌های دولت برای استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر هرمزگان در مسیر ارتقای این استان اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی‌ای که پیش از سفر از سوی همکاران ما در دولت انجام شد، در این سفر دو روزه، سرکشی‌هایی به بخش‌های مختلف داشتیم و مقرر شد مشکلاتی که قابلیت حل سریع دارد، در زمان کوتاهی برطرف شود.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور افزود: برای مشکلاتی که نیاز به بررسی در مرکز و تخصیص بودجه دارد، دستورهایی صادر و مقرر شد در سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود.

اقدامات خوبی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان انجام شده

رئیسی با اشاره به دغدغه دولت برای رسیدگی به آسیب‌های سیل و زلزله در هرمزگان اظهار کرد: خدا را شاکریم که خسارات این دو حادثه در هرمزگان بسیار اندک بوده اما دولت همین خسارات اندک به ویژه خسارت به کشاورزان و دامداران را جبران خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده هرمزگان گفت: اقدامات خوبی در زمینه آواربرداری و آغاز بازسازی خانه‌ها انجام شده که قرار شد برای تکمیل آنها، تأمین اعتبار شود.

وی در ادامه با اشاره به گلایه‌های مطرح شده در جلسات و دیدارهای مختلف مبنی بر استفاده نشدن از نیروهای بومی در صنایع و طرح‌های بزرگ استان گفت: در شورای اداری اعلام کردم اولویت مدیران استان بر بومی‌گزینی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به سفر وزیران دولت به مناطق مختلف استان و احصای مشکلات و کمبودها از جمله در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی، و تصمیم‌گیری برای رفع آنها، بر ضرورت ساماندهی صید در دریا هم تاکید و اظهار کرد: صید ترال به شکلی که به آبزیان، دریا و صیادی سنتی آسیب بزند، ممنوع می‌شود و صیادی در دریا زیر نظر شیلات به صورت قانونی و نظام‌مند صورت می‌گیرد.

وی همچنین به تصمیم دولت برای ساماندهی تجارت ته‌لنجی اشاره کرد و گفت: مقرر شد فهرست و میزان کالاهایی که ملوانان می‌توانند وارد کشور کنند، مشخص شود تا هم زندگی ملوانان و نیازهای کشور تامین شود و هم آسیبی به بخش تولید وارد نشود.

ساماندهی تجارت ته‌لنجی عامل رونق تجارت هرمزگان با کشورهای همسایه

رئیسی ساماندهی تجارت ته‌لنجی را عامل رونق تجارت هرمزگان با کشورهای همسایه دانست و از استاندار خواست برای تسهیل تجارت مرزی استان تلاش کند.

وی ضمن درخواست از مدیران صنایع بزرگ هرمزگان برای عمل به مسئولیت اجتماعی و پرداخت سهم استان، تصریح کرد: با توجه به استفاده این صنایع از منابع استان و تبعات زیست محیطی آنان برای هرمزگان، پرداخت سهم استان باید یک تکلیف تلقی و صرف توسعه و پیشرفت هرمزگان شود.

رئیس جمهور به ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان اشاره کرد و گفت: اگر اقتصاد گردشگری استان فعال شود، وضع بغرنج بیکاری در استان سامان می‌یابد و به بهبود معیشت و اقتصاد مردم نیز کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور به بازدید خود از جزایر هرمز و قشم هم اشاره و خاطرنشان کرد: جزیره هرمز ظرفیت عظیمی برای گردشگری دارد اما متاسفانه وقتی وارد هرمز شدیم، با خانواده‌هایی روبه‌رو شدیم که از بیکاری و وضع مسکن گله‌مند بودند که باید این مشکلات مرتفع شود.

وی ضمن اشاره به دیدار خود با خانواده شهدای جزیره هرمز، این جزیره را نماد مقاومت در هرمزگان و خانواده شهدای منطقه را چشم و چراغ ملت ایران توصیف کرد و گفت: یکی از خواسته‌های عامه مردم هرمز احداث یک مرکز بهداشتی و درمانی بود که مقرر شد کار احداث آن به سرعت آغاز شود.

دولت مصمم است چهار میلیون مسکن در چهار سال بسازد

رئیس جمهور، دولت را در ساخت مسکن و اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، مصمم توصیف کرد و گفت: برخی‌ها ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را رد می‌کنند که در پاسخ می‌گویم دولت مصمم است این کار را دنبال کند و با ظرفیت‌ها و امکانات کشور این کار شدنی است.

رئیسی جزیره هرمز را یکی از مراکز مستعد برای ساخت مسکن دانست و از استاندار هرمزگان خواست ساخت مسکن در جزیره هرمز را با مشارکت بخش خصوصی پیگیری کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بازدید از جزیره قشم نیز مشاهده کردیم که وضع این جزیره با گذشته بسیار متفاوت شده است، گفت: این جزیره به توسعه جدی نیاز دارد که تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات و رونق منطقه اتخاذ شد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر مصوبات سفر دولت به هرمزگان خاطر نشان کرد: از مدیران استان خواستم و اینجا هم می‌گویم برای اجرای مصوبات، همت مضاعف به کار بگیرید و اهالی رسانه نیز همانند چشمان تیزبین، اجرای این مصوبات را رصد کنند.

استاندار هرمزگان تکمیل پل خلیج فارس بین قشم و بندرعباس را با جدیت پیگیری کند

رئیسی پیشرفت احداث پل خلیج فارس بین قشم و بندرعباس را حداکثر ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: احداث این پل برای رونق تجارت و گردشگری منطقه حیاتی است و راههای تامین منابع برای تکمیل آن در جلسات امروز بررسی و استاندار موظف شد با جدیت تکمیل این طرح را دنبال کند و مردم را هم در جریان پیشرفت کار قرار دهد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره نگرانی مردم هرمزگان درباره الحاق بخش‌هایی از این استان به استان فارس هم گفت: هم اکنون چنین تصمیمی در دستور کار دولت نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید