پس از برکنار رئیس دانشگاه آزاد؛

رئیس‌ دانشگاه علمی-کاربردی به‌دستور رئیس‌جمهور رفتنی می شود

    کد خبر :351269

دو روز پیش در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به یکباره تصمیم گرفته شد که «فرهاد رهبر» از ریاست این دانشگاه عزل و «محمد مهدی طهرانچی» به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شود؛ حالا خبر می رسد که گویا اتخاذ تصمیم برای تغییرات مدیریتی تنها به این دانشگاه ختم نمی شود و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم به انجام تغییرات جدی در بدنه دانشگاه های مادر و به ویژه دانشگاه علمی – کاربردی دارد.
«محمد حسین امید» که مدتی در دولت تدبیر و امید سپرست دانشگاه تهران و معاون اداری – مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و خیلی او را نزدیک به حلقه اصلاح طلبان این وزارتخانه می خوانند، مدتی است که سکان ریاست دانشگاه علمی – کاربردی را بر عهده گرفته است، اما گویا او بزودی از این دانشگاه رفتنی خواهد شد.


به گزارش بازتاب، 26 شهریور ماه سال گذشته بود که «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به «سید ضیاء هاشمی» سرپرست وقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به دنبال گلایه های انجمن صنفی دانشگاه های علمی و کاربردی نظر رئیس جمهور را مبنی بر کنار رفتن «محمد حسین امید» از ریاست این دانشگاه و معرفی گزینه مناسب بجای وی اعلام می کند.


با این وجود پس از پایان سرپرستی هاشمی در وزارت علوم و معرفی «منصور غلامی» به عنوان وزیر بازهم اتفاقی در خصوص ریاست دانشگاه علمی کاربردی صورت نمی گیرد؛ تا اینکه مجلس در سئوال اخیر خود از وزیر علوم خواستار کنار گذاشتن روسای برخی دانشگاه های مادر و رئیس دانشگاه علمی – کاربردی می شود.

علیرغم همه این اتفاقات و درخواست ها بازهم تغییری در خصوص کنار رفتن امید از دانشگاه علمی – کاربردی مشاهده نمی شود. تا اینکه وزیر علوم در صحبت های اخیر خود به طور تلویحی سخن از کنار گذاشتن برخی روسای دانشگاه ها گفت و تاکید کرد که تغییرات ساختاری را درباره بعضی دانشگاه ها در اینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود.البته موضوع تنها به قوه مجریه ختم نمی شود، چرا که اخیرا و در جریان سئوال نمایندگان مجلس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بازهم تغییر روسای برخی دانشگاه های مادر از جمله دانشگاه جامع علمی – کاربردی از وزیر مربوطه درخواست می شود؛ چرا که به اعتقاد نمایندگان مجلس رخوت علمی موجود در دانشگاه ها مساله ای است که باید وزیر اقدام اساسی و جدی را در خصوص آن انجام دهد که یکی از آنها می تواند تغییر سبک و شیوه مدیریتی و تفکر حاکم بر مدیران این دانشگاه ها باشد.


این مساله یکی از خواسته های جدی نمایندگان مجلس بوده است و وزیر علوم نیز وعده داده که بدنبال ایجاد تغییرات در دانشگاه ها، دست به تغییر روسای برخی دانشگاه های مادر نیز خواهد زد. بر همین اساس شنیده شده است که «محمد حسین امید» از هفته گذشته استعفای خود را تقدیم «منصور غلامی» کرده است تا وزیر علوم بتواند با دست بازتری نسبت به معرفی رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای دستور سال گذشته رئیس جمهور اقدام کند.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کارشناس گفت:
    موافقم ۶

    با سلام
    ضمن احترام ، وقتی کسی به نام دکتر باقری سیاستگذاری وزارت علوم رو می کنه و دستور رئیس جمهور محترم رو میتونه لغو کنه دیگه انتظاری برای اصلاح امور و مباحث اقتصادی وجود نداره

  2. مهدوی گفت:
    موافقم ۳

    باسلام
    واقعا جای تاسف داره که در وزارت علوم اینچنین با اعتبار دستور رییس جمهور بازی میشود

دیدگاهتان را بنویسید