رئیسی: اصحاب رسانه نقش موثری در کسب پیروزی در نبرد روایت‌ها دارند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۰:۳۰
    کد خبر :901065
اصحاب رسانه نقش موثری در کسب پیروزی در نبرد روایت‌ها دارند

رئیس‌جمهور گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در روایت دقیق، صریح، سریع و امیدآفرین از رویداد‌های مختلف دارند و بدون رسانه‌های حرفه‌ای، منصف و متعهد امکان هماوردی با دشمنان در عرصه جنگ روایت‌ها وجود ندارد.

به گفته آقای رئیسی، «نقش رسانه‌ها در افزایش و اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی قابل توجه است. البته این به معنی آن نیست که رسانه‌ها نباید دولت را نقد کنند، چرا که انتقاد آنان و انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات مردم به دولت می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات کشور باشد.»

رئیس‌جمهور گفت: مؤکداً و مکرر اعلام کرده‌ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته‌ای، راهبرد اعلامی از سوی مقام معظم رهبری است. گاهی عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که مسئله مذاکرات هسته‌ای، تنها مسئله عرصه سیاست خارجی کشور است، اما این از نظر ما نادرست است. از نظر دولت مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مسئله سیاست خارجی.

به گفته او، «دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته‌ای تعیین شده و اصحاب رسانه به طور مستمر جلسات و نشست‌هایی با مسئولان مربوطه در دبیرخانه در جریان روند پیشرفت مذاکرات قرار می‌گیرند. همه در دولت مسئولیت دارند با برنامه‌ریزی، زمینه تبیین بهتر و بیشتر دستاورد‌های دولت به جامعه را فراهم کنند. چراکه این کار برای مردم امیدآفرین است و می‌تواند گام موثری در مقابله با جریان یاس‌آفرینی دشمن باشد.»

پیش از سخنان رئیس‌جمهور آقایان تعدادی از مدیران مسئولان رسانه‌های مختلف در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

لزوم توجه به بازسازی امید، اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، اطلاع‌رسانی شفاف و گفت‌وگو با مردم درباره مشکلات و محدودیت‌های پیش روی دولت، تلاش برای ایجاد ثبات در فضای فعالیت و مقررات ناظر به کسب‌وکار‌های اقتصادی، تبیین موثرتر اقدامات مهم دولت به ویژه در زمینه واکسیناسیون عمومی، تقویت ارتباط دولت با نخبگان، تدوین نظام مسائل کشور در عرصه‌های مختلف با کمک مجامع علمی و دانشگاهی، حمایت از مجموعه دغدغه‌مندان و دلبستگان به نظام به عنوان عقل منفصل دولت و بهره‌گیری از آنان برای تبیین سیاست‌ها و اقدامات دولت و تسری دادن تغییرات رخ داده در مدل حکمرانی در راس دولت به سطوح پایین‌تر از جمله مهمترین نظرات و دیدگاه‌هایی مطرح شده از سوی ۱۵ تن از مدیران رسانه‌ای حاضر در جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید