ذخیره ارزی سامانه نیما به ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون یورو رسید

    کد خبر :701400

نتایج پژوهش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران از عملکرد بازار ثانویه در سال ۹۸ حکایت از آن دارد که از اول فروردین تا ۲۸ اسفند ۹۸ فروش ارز صادراتی به ۱۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون یورو رسیده که در مقابل، ۱۳ میلیارد و ۸۶۸ میلیون یورو نیز برای واردات، ارز اختصاص یافته است.

بر این اساس در اسفندماه سال ۹۸ مجموع فروش ارز صادراتی ۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون یورو بوده که در مقابل، ۱ میلیارد و ۳۳۸ میلیون یورو نیز، ارز برای واردات اختصاص یافته است.

در عین حال، در اسفندماه سال گذشته نیز ۲ میلیارد و ۷۳۸ میلیون یورو ارز به سامانه نیما فروخته شده بود که در مقابل ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون یورو برای واردات ارز تخصیص داده شده بود که بر این اساس، فروش ارز صادراتی در اسفندماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته ۵۱ درصد و خرید ارز از سامانه نیما برای واردات نیز ۴۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مجموع بر اساس آنچه که معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران انجام داده، از ۱۶ مرداد ۹۷ تا ۲۸ اسفند ۹۸ مجموعاً ۲۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون یورو ارز صادراتی وارد سامانه نیما شده و در مقابل، ۲۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون یورو نیز برای واردات تأمین شده است.

به گزارش مهر، میانگین خرید هر دلار در بازار ثانویه در اسفند ۹۸ معادل ۱۳ هزار و ۶۴۱ تومان و میانگین فروش هر دلار آمریکا در بازار ثانویه در اسفند ۹۸ نیز ۱۳ هزار و ۶۹۶ تومان بوده است.

بر این اساس رشد ۵۷ درصدی نرخ دلار در اسفند ۹۸ نسبت به اسفند ۹۷ رقم خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید