ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد ایران دو برابر شده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۳۴
    کد خبر :892590

آژانس بین المللی انژی اتمی در جدیدترین گزارش از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اعلام کرد که میزان اورانیوم ۶۰ درصد غنی سازی شده ایران نزدیک به ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز به نقل از گزارش فصلی آژانس از فعالیت های هسته ای ایران نوشت که میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد غنی سازی شده ایران تقریباً دو برابر شده و ظرف سه ماه گذشته از ۱۵.۵ کیلوگرم به ۳۳.۲ کیلوگرم افزایش یافته است.

اکنون مجموع ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران ۳.۲ تن است که ظرف سه ماه گذشته ۷۰۷.۴ کیلوگرم افزایش یافته است.

پیش از امضای برجام میزان ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران بیش از ۵ تن بود و یک سال پس از خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای و در راستای کاهش گام به گام تعهدات برجامی، ایران پایبندی خود به سقف ۲۰۲.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده و محدودیت ۳.۶۷ درصدی خلوص غنی سازی را لغو کرد.

از سوی دیگر، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به‌ دنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقام‌های سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس و توافق‌های حاصل شده روز شنبه به تهران سفر می‌کند.

رافائل گروسی در این سفر با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقام‌های ایران دیدار می‌کند.

سفر گروسی به تهران به منظور حل و فصل برخی اختلاف نظرها در موضوع هسته‌ای ایران و سایر موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی همچنین در این سفر در خصوص تداوم همکاری های فنی بین ایران و آژانس به رایزنی خواهد پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید