دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه/ تاکید بر تداوم همکاری تهران -مسکو

    کد خبر :526825

امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با ارتشبد شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در تمام حوزه‌های مورد علاقه اظهار داشت: تعاملات دفاعی و امنیتی بین ایران و مسکو در سایه اراده رهبران سیاسی دو کشور رو به رشد است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های روابط دوجانبه، دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های زیادی برای افزایش تعاملات دارند، بر توسعه کمی و کیفی همکاری‌های نظامی و دفاعی در جهت تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی نظامی بین ایران و روسیه به سطح بالایی ارتقا یافته است، اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور در چارچوب مذاکرات آستانه برای مبارزه با تروریسم و برقراری آتش‌بس در سوریه، نقش مهمی داشته است.

به گزارش مهر ،ارتشبد سرگئی شایگو در ادامه، نتایج همکاری‌های ارزشمند نظامی میان دو کشور و برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی، فنی را گام مهمی در جهت تقویت روابط راهبردی تهران مسکو دانست و بر استمرار تعاملات و رایزنی‌های نظامی در حوزه‌های آموزشی، فنی و امنیتی میان نیروهای مسلح ایران و روسیه تاکید کرد.

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از سخنانش مراتب همدردی ملت روسیه را با سیل‌زدگان اخیر در ایران و جان باختن تعدادی از مردم را اعلام کرد و اظهار داشت: روسیه هم به‌سهم خود کمک‌های انسان دوستانه‌ای برای آسیب دیدگان این حادثه به جمهوری اسلامی ارسال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید