دیدار ملکه الیزابت با رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه جاری میلادی

    کد خبر :816197

کاخ سلطنتی بریتانیا از دیدار ملکه این کشور با رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه جاری میلادی و در حاشیه نشست سران گروه هفت خبر داد.

به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، کاخ سلطنتی «باکینگهام» عصر روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «الیزابت دوم»، ملکه بریتانیا طی ماه جاری میلادی و در حاشیه نشست سران گروه هفت (G7)، با «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد.

بنا بر آن چه در بیانیه کاخ باکینگهام آمده، بایدن ۱۳ ژوئن جاری (۲۳ خرداد ماه) به همراه همسرش «جیل بایدن» از کاخ سلطنتی «وینزر» در ۳۵ کیلومتری غرب لندن، پایتخت بریتانیا بازدید می کند.

بنا به نوشته روزنامه بریتانیایی «گاردین»، قرار است رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران گروه هفت که از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن جاری در شهر «کورنوال» در جنوب غرب بریتانیا برگزار می شود نیز شرکت کند.

لازم به ذکر است که این نخستین سفر خارجی بایدن از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا در ماه ژانویه گذشته به شمار می آید و در جریان آن نیز، قرار است وی پس از بریتانیا، راهی بلژیک شود تا طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ژوئن جاری، در سی و یکمین نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کند سپس در ۱۶ همان ماه نیز در شهر ژنو در جنوب غرب سوئیس، با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین»، دیدار خواهد کرد.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید