دیدار غریب‌آبادی با نمایندگان مالزی و ترکیه در وین

  • سیاسی
  • جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۴۵
    کد خبر :358506

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، با جانسن، سفیر و نماینده دائم مالزی دیدار کرد.

طرفین در این دیدار درخصوص طیفی از موضوعات شامل مباحث مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی، موادمخدر، و برجام رایزنی کردند.

سفرا و نمایندگان دائم ایران و مالزی، در این دیدار بر ضرورت توسعه تعاملات، مشورت ها و همکاری های مشترک دو نمایندگی در سازمان های بین المللی مستقر در وین، تاکید کردند.

همچنین سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با احمد مختارگون، همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن اذعان به روابط نزدیک و سازنده ایران و ترکیه، بر لزوم گسترش و تعمیق همکاری‌ها و رایزنی‌ها در موضوعات مختلف بین‌المللی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، سفیر و نماینده دائم ترکیه در این دیدار ضمن اعلام مخالفت دولت ترکیه با تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه، اظهار داشت که ترکیه خود را تنها ملزم به رعایت تصمیمات سازمان ملل می داند و با هرگونه یکجانبه گرایی مخالف است.

غریب آبادی نیز با تاکید بر لزوم اتحاد دولت‌ها برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و تقویت چندجانبه‌گرایی، اظهار داشت که رویکرد آمریکا در قانون‌گریزی و یکجانبه‌گرایی، آثار مخربی برای جامعه جهانی به همراه دارد و مستلزم این است که دولت‌ها در همکاری با یکدیگر، از منافع خود در قبال این قبیل اقدامات حمایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید