دیدار سفیر تاجیکستان و معاون وزیر خارجه بلاروس

    کد خبر :446620

سفیر تاجیکستان در «مینسک» و معاون وزیر امور خارجه بلاروس در دیداری وضع فعلی و دورنمای روابط دوجانبه را بررسی کردند.

«محمدشریف حقداد» سفیر تاجیکستان در «مینسک» و «آندرئی ایوداکیم اف» معاون اول وزارت امور خارجه بلاروس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات وضعیت و چشم انداز توسعه همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی بررسی شد.

سازمان دهی رایزنی بین نهادهای دیپلماتیک، توسعه عرضه متقابل محصولات، ایجاد شرکت‌های مشترک تولید و فروش کالاهای کشاورزی، ایجاد باغ‌های مشترک تاجیکستان و بلاروس در مناطق «گوملسک» و «برست» و همچنین طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به بهبود پایه‌های حقوقی تعاملات 2 کشور از جمله مسائلی بود که در این ملاقات مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش فارس ،مسائل مربوط به سازمان دهی سفرهای متقابل در سطح عالی، برگزاری سیزدهمین جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی 2 کشور، برگزاری روزهای فرهنگی تاجیکستان در بلاروس و همچنین نمایشگاه محصولات تاجیک در این کشور در سال آینده میلادی مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

در پایان این ملاقات 2 طرف با ارزیابی مثبت از همکاری‌های دوجانبه از فعالیت‌های مشترک 2 کشور در سال جاری میلادی ابراز رضایت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید