دیدار با “سلطان” پیش از سفر به ایران

    کد خبر :168850

خبرگزاری دولتی عمان گفته است سلطان قابوس در این دیدار در باره روابط دو جانبه و مسایل منطقه‌ای با وزیر امور خارجه بریتانیا گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش فرارو بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا پیش از سفر به ایران در عمان با سلطان قابوس دیدار کرد.

خبرگزاری دولتی عمان گفته است سلطان قابوس در این دیدار در باره روابط دو جانبه و مسایل منطقه‌ای با وزیر امور خارجه بریتانیا گفت‌و‌گو کرده است.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان هم در این دیدار حضور داشت.

سلطان قابوس که از سال ۱۹۷۰ بر عمان حکمرانی می‌کند، روابط حسنه‌ای با ایران دارد و بارها میان ایران و غرب میانجیگری کرده است.

سلطان قابوس در سال ۲۰۱۳ بانی دیدارهای محرمانه مقام‌های ایرانی و آمریکایی در مسقط بود که آن دیدارها مقدمه‌ای برای مذاکرات در باره برنامه هسته‌ای ایران شد.

روابط بریتانیا با ایران و مسایل منطقه‌ای و جهانی در دیدارهای آقای جانسون با مقام‌های ایرانی مطرح خواهند شد اما برخی منابع ادعا کرده‌اند آزادی نازنین زاغری‌راتکلیف، شهروند ایرانی – بریتانیایی که به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برد، از مهم‌ترین محورهای مذاکره وزیر امور خارجه بریتانیا در ایران خواهد بود.

نازنین زاغری راتکلیف در حال سپری کردن حکم مجازات پنج سال زندانی است که به جرم جاسوسی و تلاش برای براندازی برای او صادر شده است.

جانسون گفته است در دیدارهایش با مقام‌های ایرانی مواضع بریتانیا را منتقل خواهد کرد.

جانسون در سفر خاورمیانه‌ای خود به جز عمان و ایران به امارات عربی متحده هم سفر خواهد کرد.

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در بریتانیا به خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضائیه گفته است سفر آقای جانسون به ایران یک “سفر خاص” است که در آن “همه ابعاد روابط دو کشور از جمله مباحث اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و مباحث بین المللی و برجام مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید