دیجی کالا؛ برنده اصلی گردونه شانسی که پنجم آذر برگزار کرد/ آیا دو برنده گردونه شانس دیجی کالا واقعی هستند؟

    کد خبر :869185

  پنجم آذرماه سال جاری و مصادف با بلک فرایدی که در فرهنگ غربی متداول است، بسیاری از مراکز فروش کالا و خدمات در ایران نیز اقدام به تقلید از این مراسم غربی کردند؛ اقدامی که برخی مراکز مثل دیجی کالا پیشگام آن بودند و منافع زیادی عایدشان شد.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- صرف نظر موضوع تخفیف های شگفت انگیز محصولات در مراکز فروش کالا و خدمات اینترنتی که توسط شرکت هایی چون دیجی کالا در روز جمعه پنجم آذر اعمال شد و همواره حرف و حدیث های فراوانی پیرامون آنها وجود دارد، موضوع مهم دیگر گردونه شانسی بود که این مجموعه در تاریخ مورد اشاره در شبکه اجتماعی توئیتر برگزار کرد.

در این اتفاق که مورد تأکید گزارش فوق است، دیجی کالا با انتشار یک gif در شبکه اجتماعی توئیتر از کاربران توئیتری خواست تا با عکس گرفتن از گردونه شانس، جایزه ای که در تصویر برنده شده اند را با دیگران ضمن درج آیدی توئیتری دیجی کالا به اشتراک بگذارند تا در یک قرعه کشی بزرگ شرکت داده شوند.

قرار بر این بود تا برندگان نهایی این قرعه کشی بزرگ که هزاران نفر از آن استقبال کردند، در نهایت بتوانند با 99 درصد تخفیف کالایی که با عکس گرفتن از گردونه شانس برنده شده بودند را خریداری کنند.

پس از ده روز از تاریخ مورد اشاره که مصادف با بلک فرایدی غربی ها بود گذشت، شرکت دیجی کالا دو برنده خوش شانس این قرعه کشی بزرگ خود را معرفی کرد.

مستند به اطلاعات دقیقی که اکانت توئیتری دیجی کالا امروز منتشر کرده است، دو کاربر توئیتری با آیدی @zahrahmdzde  و @FSeyedmousavi برنده چالش گردونه شانس دیجی کالا در روز جمعه پنجم آذرماه بودند.

در حقیقت و علی رغم اینکه بیش از 50 هزار نفر در این چالش شرکت کردند و پست توئیتری دیجی کالا که مرتبط به گردونه شانس بلک فرایدی بود بیش از 15 هزار بار ریتوئیت شد، در نهایت و پس از ده روز تأخیر تنها 2 نفر برنده این چالش اعلام شدند.

البته جدا از تعداد کم برندگان (تنها دو نفر) ابهام های زیادی نیز در مورد این دو برنده و کیستی آنها و نیز فرایند این قرعه کشی جذاب وجود دارد؛ ابهام هایی که برای تأیید آنها کافیست به سال و ماه عضویت هر دو کاربر برنده در توئیتر و تعداد دنبال کننده و دنبال شده هایشان دقت کنیم تا دریابیم که این روند قرعه کشی چندان هم خالی از ابهام نبوده است؛ موضوع مهمی که از دید بسیاری از کاربران توئیتری هم دور نماند و به آن اشاره کرده اند.

حتی اگر مستند به این اطلاعات منتشر شده بپذیریم که شرکت دیجی کالا به تعهد خود در برگزاری قرعه کشی چالش گردونه شانس عمل کرده و برندگان هم واقعاً خوش شانس و بی ارتباط با این مجموعه هستند، اما واقعیت این است که بنا به دلایل زیر برنده اصلی این چالش نه شرکت کنندگان در مسابقه بلکه خود شرکت دیجی کالا بود.

نخست اینکه ما شاهد تعداد بسیار زیادی توئیت منفی و گلایه مشترکان از دیجی کالا در توئیتر بابت گرانی کالا، تأخیر در ارسال، توزیع سبد خرید در بسته های پستی متعدد، کیفیت بد برخی اجناس و… هستیم، ولی با اتفاقی که گردونه شانس رقم زد همه این توئیت ها در انبوه توئیت و ریتوئیت های گردونه شانس گم شد.

دیگر اینکه دیجی کالا با این اقدام ذهن و فکر هزاران کاربر مجازی را به سمت فروش محصولات خود جلب کرد و در همان روز جمعه موفق شد بسیاری از کالاهای خود را با قیمت های نسبتاً بالا به مشترکان خود بفروشد.

این اتفاق همچنین سبب شد تا سابقه توئیتری دیجی کالا و برند این شرکت به شدت ارتقاء یابد و به واسطه یک مسابقه چند هزار نفری که تنها دو برنده داشت، تعداد لایک و منشن اکانت این شرکت افزایش یافته و به احتمال زیاد از برند محبوب فیروزه در توئیتر پیشی بگیرد.

همچنین با این اتفاق به تعداد دنبال کنندگان توئیتری دیجی کالا چندین هزار نفر افزوده شد که این نیز سود دیگر این شرکت در چالش مورد اشاره بود.

اگرچه در مسابقه ذکر شده به هر صورت دو نفر برنده نهایی آنهم پس از 14 روز تأخیر اعلام شد، اما همانطور که اشاره شد بنا به دلایل ذکر شده و نیز تعداد کم برندگان این چالش، برنده اصلی و مهم مسابقه روز پنج آذر خود دیجی کالا بود، نه شرکت کنندگان.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید