بازتاب ایران

دِ هیل: مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت داشته است/ نیوزویک: اسرائیل با یک عملیات شکست می خورد/ المانیتور: عراق میزبان مذاکرات ایران و عربستان است/ اوراسیاریویو: 25000 طلبه معلم می شوند

    کد خبر :807580

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه دِ هیل، هفته نامه نیوزویک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو تأکید بر موضوعاتی چون مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت داشته است، اسرائیل با یک عملیات شکست می خورد، عراق میزبان مذاکرات ایران و عربستان است، 25000 طلبه معلم می شوند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دِ هیل: مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت داشته است

مذاکرات جاری در وین که از هفته های قبل شروع شده است، همچنان در ابهام ادامه دارد زیرا اخبار منتشر شده از این مذاکرات ضد و نقیض است و گمانه زنی ها ادامه دارد.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: آمریکا و ایران پیشرفت های احتمالی در مذاکرات هسته ای را نشان می دهند.

ادامه می دهد که آمریکا و ایران در حال دستیابی به موفقیت احتمالی درباره بازگشت به توافق هسته ای 2015 هستند.

افزوده است: در آستانه شروع این مذاکرات تنش زدایی در روابط ایران و همسایه های عرب آن صورت گرفت که منطقه را به سمت آرامش هدایت می کند.

مذاکرات ایران و آمریکا

در پایان این روزنامه سرنوشت توافق هسته ای را در دستان مسئولین ایرانی می داند و مدعی شده است نظرات رهبر ایران مهم ترین پارامتر تعیین کننده در این زمینه است.

نیوزویک: اسرائیل با یک عملیات شکست می خورد

اظهارنظرهای مقامات نظامی ایران و اسرائیل علیه یکدیگر برای رسانه ها سوژه های جذابی بوده و هست، اکنون نیز به دلیل در جریان بودن مذاکرات هسته ای و نارضایتی اسرائیل از این مسئله، اظهارات تنش زا بیشتر شده است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: ژنرال ارشد ایرانی می گوید اسرائیل می تواند با یک عملیات واحد شکست بخورد.

در ادامه آمده است: سرلشکر سلامی مدعی است با توجه به آسیب پذیری اسرائیل در منطقه که در حوادث اخیر فاش شده است، در صورت درگیری بین دو طرف ایران می تواند با یک عملیات واحد اسرائیل را شکست دهد.

همچنین لیستی از حملات اخیر به اسرائیل ذکر شده است که شامل مواردی چون حملات سایبری، انفجار در بندر حیفا، برخورد موشک به نزدیکی راکتور دیمونا، آتش سوزی در فرودگاه بن گوریون و کشتن جاسوس اسرائیلی در اربیل است.

اسرائیل

در پایان این هفته نامه این طور می نویسد: سرلشکر سلامی در صحبت های خود اشاره کرد که بعد از ده عملیات می تواند یک یازدهم هم وجود داشته باشد وی همچنین به آسیب پذیری اسرائیل در موضوع تجارت دیایی نیز اشاره کرده است.

المانیتور: عراق میزبان مذاکرات ایران و عربستان است

خبرهای منتشر شده از مذاکرات ایران و عربستان که با میانجیگری عراق انجام شده است، در کنار تغییر در رفتار و گفتار محمد بن سلمان که نشان از تمایل به گفتگو با ایران داشت باعث شده است امیدها به نتیجه بخش بودن مذاکرات افزایش پیدا کند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: رئیس جمهور عراق تایید کرد که بغداد بیش از یک بار میزبان مذاکرات عربستان و ایران بوده است.

از قول رئیس جمهور برهم صالح آمده است: اولین دور گفتگوها در اوایل آوریل برگزار شد که وی آن را مهم و قابل توجه توصیف کرد.

ادامه می دهد: برهم صالح روز چهارشنبه تایید کرد که کشورش میزبان بیش از یک دور مذاکرات ایران و عربستان بوده است و این اولین اعتراف رسمی به میانجیگری عراق در این اختلاف منطقه ای است.

افزوده است که ایران و عربستان هیچکدام هنوز به صورت رسمی حضور در این مذاکرات را اعلام نکرده اند و رئیس جمهور عراق نیز توضیحی درباره محتوای گفتگوها ارائه نداده است و فقط آن را مهم توصیف کرده است.

مذاکره با عربستان

در پایان این پایگاه خبری به درگیری های نیابتی جاری بین ایران و عربستان که سال ها است در منطقه در جریان است اشاره می کند.

اوراسیاریویو: 25000 طلبه معلم می شوند

روز دوشنبه خبری از سوی وزارت آموزش و پروش اعلام شد، مبنی بر این که 25000 طلبه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

اندیشکده اوراسیاریویو به این موضوع پرداخته است و نوشت: وزارت آموزش و پرورش از طرح استخدام 25000 طلبه به عنوان معلم دفاع می کند.

در ادامه این رسانه مدعی شده است که نهادهای مربوطه اعلام کرده اند در سال گذشته 440 زن و مرد طلبه به عنوان بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام شده اند اما تعداد آن ها بسیار کم است.

همچنین افزوده است: طبق گفته مقامات مسئول آموزش و پرورش در ایران قرن ها توسط حوزه علمیه انجام می شده و استخدام روحانی ها به عنوان معلم احیای ارزش های دینی است.

آخوند

در پایان این اندیشکده به تاکید رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرده است، همچنین ادعا می کند انجمن معلمان ایران در بیانیه ای در روز معلم نسبت به پایین بودن حقوق و دستمزد معلمان،  نداشتن بیمه، نداشتن امنیت شغلی و استفاده از طلبه ها به عنوان معلم اعتراض کرده اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید