بازتاب ایران

دِ هیل: روحانی تندرو نامزد ریاست جمهوری شد/ نیوزویک: حضور رئیسی به توافق هسته ای آسیب می زند/ اورشلیم پُست: پرچم اسرائیل کف خیابان های عراق نقاشی می شود/ اسپوتنیک: موشک های حماس گنبدآهنین را شکست داد

    کد خبر :810351

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه دِ هیل، هفته نامه نیوزویک،  روزنامه اورشلیم پُست و خبرگزاری اسپوتنیک تأکید بر موضوعاتی چون روحانی تندرو نامزد ریاست جمهوری شد، حضور رئیسی به توافق هسته ای آسیب می زند، پرچم اسرائیل کف خیابان های عراق نقاشی می شود، موشک های حماس گنبدآهنین را شکست داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دِ هیل: روحانی تندرو نامزد ریاست جمهوری شد

حضور آقای رئیسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با توجه به جایگاه کنونی وی در قوه قضائیه، واکنش های زیادی را در پی داشته است.

روزنامه آمریکایی دِ هیل به لحنی تند این چنین نوشت: روحانی تندرو نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

در ادامه این مطلب آمده است: روحانی تندرو ایرانی ابراهیم رئیسی روز شنبه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد و این دومین تلاش او برای ریاست جمهوری است.

همچنین از قول آسوشیتدپرس آورده است که آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و نامزدی خود را در آخرین روز ثبت نام اعلام خواهد کرد.

ابراهیم رئیسی

در پایان این روزنامه ضممن اشاره به بعضی از صحبت های آقای رئیسی در زمان ثبت نام، به نظر سنجی صورت گرفته توسط یک موسسه در شیکاگو از مردم ایران اشاره می کند که آقای رئیسی را با 27 درصد در بالاترین میزان تایید از سوی مردم رتبه بندی کرده است.

نیوزویک: حضور رئیسی به توافق هسته ای آسیب می زند

حضور آقای رئیسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی رسانه های آمریکایی با واکنش منفی روبرو بوده است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: حضور رئیسی در انتخابات ایران می تواند به امیدها برای توافق هسته ای بایدن و ایران آسیب برساند.

در ادامه آقای رئیسی به عنوان روحانی محافظه کار خوانده شده است و این رسانه مدعی است حضور وی در جایگاه ریاست جمهوری می تواند مذاکرات هسته ای را پیچیده تر کند.

همچنین افزوده است: آقای رئیسی اکنون که در جایگاه رئیس قوه قضائیه است بارها توافق هسته ای دولت آقای روحانی با ایالات متحده را زیر سوال برده است.

انتخابات ریاست جمهوری

در پایان این هفته نامه آقای رئیسی را به عنوان شخصی معرفی می کند که از سوی افرادی خواهان توسعه برنامه هسته ای ایران مورد حمایت است.

اورشلیم پُست: پرچم اسرائیل کف خیابان های عراق نقاشی می شود

گروه های عراقی همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند و به روش های مختلف این همبستگی را بروز دادند، یکی از این کنش ها را می توان نقاشی کردن پرچم اسرائیل بر سنگفرش های خیابان های عراق دانست.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: گروه های طرفدار ایران در عراق پرچم های اسرائیل را برای پاگذاشتن آماده می کنند.

طبق گزارش این روزنامه روز شنبه در بغداد گروه های طرفدار ایران پرچم های اسرائیل را در خیابان نقاشی کردند تا بتوانند برای اعلام همبستگی با حماس و فلسطین آن زیرپا بگذارند.

همچنین افزوده است: ساعت 6:45 صبح در بغداد صدری ها چندین پرچم اسرائیل را در جاده های میدان تحریر در بغداد نقاشی کرده اند تا از حرکت خود بر روی آن ها فیلم تهیه کنند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

اسرائیل

در پایان این روزنامه آورده است که در آخر پرچم آمریکا نیز کنار پرچم اسرائیل نقاشی شده است، همچنین اشاره می کند که گروه های شیعه عراقی اسرائیل و آمریکا را دشمنان خود می دانند و ایران را هم پیمان خود در آزادسازی قدس می پندارند.

اسپوتنیک: موشک های حماس گنبدآهنین را شکست داد

جنگ جاری در غزه نشان داد گروه های فلسطینی و در راس آن ها حماس توانسته اند موشک های خود را از سامانه دفاع موشکی اسرائیل عبور دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: رسانه های ایرانی فاش کردند که چگونه برخی از موشک های حماس توانستند گنبدآهنین اسرائیل را شکست دهند.

در ادامه آمده است: ارتش اسرائیل مدت ها است ادعا می کند سامانه دفاع موشکی گنبدآهنین توانایی مقابله با موشک های کوچک، موشک های بالستیک و کروز دوربرد را دارد، اما درگیری اخیر با حماس نشان داد هیچ سیستم دفاعی کامل نیست.

همچنین افزوده است: محدودیت های فنی گنبدآهنین، همراه با بهبود بُرد و ویژگی های سرعت موشک های حماس، دفاع هوایی پیشرفته اسرائیل را برای مقابله با حملات این گروه دشوارتر کرده است.

فلسطین

در پایان این خبرگزاری نقاط ضعف گنبدآهنین را این طور بیان می کند که تعداد سیستم های موجود برای پوشش کل اسرائیل کافی نیست، برای رهگیری موشک های با ارتفاع کم از توان مطلوبی برخوردار نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید