دو لژیونر در انتظار امضای قرارداد با استقلال

  • ورزشی
  • شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰
    کد خبر :1010020
دو لژیون قرارداد با استقلال

مهدی قایدی و امیرحسین حسین‌زاده این روزها وضعیتی مشابه یکدیگر دارند. از یک سو حسین‌زاده با تیم شارلروا تمرین نمی‌کند و از سوی دیگر مهدی قایدی نیز همین وضعیت را با باشگاهش شباب‌الاهلی دارد.

باشگاه استقلال دو هفته پیش مذاکراتی را با باشگاه شارلروای بلژیک کلید زد تا امیرحسین حسین‌زاده را به خدمت بگیرد. در آن مذاکرات باشگاه شارلروای بلژیک از باشگاه استقلال خواست در ازای پرداخت 800 هزار یورو رضایتنامه حسین‌زاده را صادر کند تا این بازیکن به طور دائمی بتواند برای استقلال به میدان برود. باشگاه استقلال در مذاکرات اولیه خود با باشگاه شارلروای بلژیک اعلام کرده که قادر نیست بیش از 500 هزار یورو به شارلروا بپردازد و بعد از اینکه باشگاه شارلروا راضی به دریافت این مبلغ نشد، باشگاه استقلال دیگر مذاکرات خود را با این باشگاه پیگیری نکرد.

حسین‌زاده هم با وجود اینکه همچنان مذاکرات روی هوا مانده منتظر باشگاه استقلال است و حتی در اردوها و تمرینات تیمش شرکت نکرده است تا شاید باشگاه استقلال اقدامات تازه‌ای در این خصوص انجام دهد و او به استقلال بازگردد.

حسین‌زاده حتی صحبتی هم با جواد نکونام داشته و سرمربی استقلال به این بازیکن اعلام کرده عمیقاً خواستار بازگشت او به ایران است ودوست دارد در ترکیب استقلال بازی کند. حتی نکونام در صحبت‌هایی که با این بازیکن داشت، اعلام کرده اگر مهدی قایدی به استقلال نیاید، حضور او (حسین‌زاده) می‌تواند کمک قابل توجهی به خط حمله باشگاه استقلال باشد اما دست نکونام نیز بسته است و مدیران باشگاه استقلال باید در این راستا اقدامات جدی‌تری انجام دهند تا حسین‌زاده به استقلال بازگردد.

اینکه چرا بعد از مذاکرات اولیه میان باشگاه استقلال و شارلروا مسئولان باشگاه استقلال دیگر پیگیر مذاکرات با بلژیکی‌ها نشدند، مشخص نیست. احتمالاً این موضوع مربوط است به بحران مالی در باشگاه استقلال و از سویی شنیده می‌شود مسئولان باشگاه استقلال به حسین‌زاده اعلام کرده‌اند که خودش مشکلش را با باشگاه شارلروای بلژیک حل کند. این حرف به این معنا است که حسین‌زاده بخشی از مبلغی که باشگاه بلژیکی خواسته را به آنها بدهد یا اینکه از مطالباتش بگذرد تا انتقال مورد نظر باشگاه استقلال انجام شود که بعید است چنین اتفاقی رخ دهد و حسین‌زاده بخواهد از مواضع مالی خود کوتاه بیاید.

وضعیت به وجود آمده برای حسین‌زاده بی‌شباهت به آن چیزی نیست که برای مهدی قایدی رخ داده است. باشگاه شباب‌الاهلی نیز تمام پول حق انتقال قایدی به باشگاه استقلال را یکجا می‌خواهد و سران این باشگاه که یک بار بابت معامله با طرف استقلالی زخم خورده‌اند هرگز نخواهند پذیرفت که باشگاه استقلال به صورت قسطی حق رضایتنامه قایدی را بپردازد. برای همین این باشگاه بارها به مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده فقط در حالتی حاضر است رضایتنامه قطعی قایدی را صادر کند که باشگاه استقلال تمام آن پولی که خواسته شده را به طور یکجا در حساب باشگاه شباب‌الاهلی قرار دهد که بعید است با توجه به مبلغ قابل توجهی که از سوی باشگاه الاهلی خواسته شده (4میلیون یورو) اساساً هیچ تیمی در فوتبال ایران قادر به جذب قایدی باشد.
با این حال مهدی قایدی نیز از انجام تمرین با باشگاه شباب‌الاهلی خودداری کرده و به استقلالی‌ها هم پیغام داده همچنان منتظر خواهد ماند تکلیفش با این باشگاه روشن شود اما از سوی باشگاه استقلال هیچ حرکتی انجام نشده و مهدی قایدی نیز منتظر است تا شاید در روزهای آتی اتفاقاتی رخ دهد و او به استقلال بازگردد.

قایدی می‌داند که اگر در این ایام که باشگاه استقلال همچنان فرصت یارگیری دارد با باشگاه شباب‌الاهلی دست همکاری دوباره بفشارد و به این تیم ملحق شود، استقلال دیگر قادر به جذب او نخواهد بود اما او صبر کرده تا شاید از سوی باشگاه استقلال اقدامی انجام شود که هیچ حرکت مثبتی در روزهای اخیر دال براینکه باشگاه استقلال خواهان قایدی باشد انجام نشده است.

به هر حال باشگاه استقلال باید حسن نیت دو لژیونر فوتبال ایران را جدی بگیرد. دو بازیکنی که همه تیم‌های داخلی خواهان آنها خواهند بود اما به‌رغم آنکه از تیم‌های خارجی خود نیز پیشنهاد دارند و می‌توانند بار دیگر در ترکیب شارلروا و شباب‌الاهلی بازی کنند اما صبر کرده‌اند تا از سوی باشگاه سابق خود در ایران اقدامی در راستای بازگشت انجام شود.

ایران ورزشی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید