دو سهمیه برای سه خواهر قهرمان؛ نبرد خانوادگی منصوریان‌ها

  • ورزشی
  • شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۵۳
    کد خبر :894844
دو سهمیه برای سه خواهر قهرمان؛ نبرد خانوادگی منصوریان‌ها

رشته ووشوی بانوان ایران در سال‌های اخیر تحت تاثیر حضور و درخشش سه خواهر افتخارآفرین این رشته یعنی خواهران منصوریان بوده است که با پشتکار مثال زدنی و موفقیت‌هایشان حسابی نامشان سر زبان‌ها افتاد و حتی فیلم مستندی از زندگی آنها ساخته و اکران شد.

ووشو یکی از رشته‌های مدال‌آور در بازی‌های آسیایی برای ایران به شمار می‌رود، اما چند دوره ای است که یک محدودیت و یک قانون از ثبت یک اتفاق تاریخی در این بازی‌ها جلوگیری می‌کند. شهربانو، الهه و سهیلا منصوریان، سه خواهر قهرمان در رشته ووشو که سال‌هاست در سطح اول این رشته فعالیت می‌کنند همچنان در اوج به سر می‌برند و دست‌بردار رقابت و مبارزه نیستند.

حالا آنها با گذراندن مراحل مختلف انتخابی تیم ملی به جایی رسیده‌اند که باید با یکدیگر مبارزه کنند. از ایران فقط دو زن می‌توانند در رشته ووشو در بازی‌های آسیایی شرکت کنند و این محدودیت علیه تاریخ‌سازی سه خواهر منصوریان است.

شاید اگر چنین قانونی وجود نداشت، می‌توانستیم هر سه آنها را در لباس تیم ملی و روی سکوی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ببینیم. کار الهه منصوریان حتی از نظر روحی راحت‌تر است، چون در یک وزن پایین مبارزه می‌کند، اما شهربانو و سهیلا مجبور هستند برای رسیدن به پیراهن تیم ملی با یکدیگر بجنگند.

اولین راند از این مبارزه که به صورت دو از سه برگزار می‌شود، چند روز قبل انجام شد و شهربانو منصوریان که تجربه بیشتری دارد، خواهر کوچک‌تر خود را شکست داد.

حالا این دو باید دو مسابقه دیگر با هم داشته باشند و هرکدام دو برد از این سه مسابقه کسب کند می‌تواند سهمیه بازی‌های آسیایی را بگیرد.

تقابل دو خواهر با یکدیگر در یک رشته ورزشی اتفاق تراژیک و جالبی است و سختی‌های خاص خودش را برای هر دو طرف دارد و باید دید کدام یک در نهایت موفق به کسب سهمیه خواهد شد.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید