دو توصیه پلیس برای جلوگیری از سرقت گوشی

    کد خبر :739054

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه توصیه هایی به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ “شهاب امینی” در تشریح این خبر اظهار داشت: سرقت به شیوه قاپیدن یکی از شگردهای سارقان است که در این اقدام مجرمانه، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی و فعالیت در فضای مجازی بوده و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند، ممکن است طعمه سارقان قرار گیرند.

وی افزود: به طور معمول، همراه داشتن شی یا وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه استفاده از وسایل کمکی مثل “هندزفری” در زمان برقراری ارتباط تلفنی عملا تمرکز افراد را به اطراف بیشتر می کند، تصریح کرد: شهروندان بهتر است در هنگام تردد در معابر و مکان های شلوغ از محیط اطراف خود غافل نشده و ترتیبی اتخاذ کنند تا امکان رویت گوشی و نوع آن توسط سارقان به حداقل برسد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اگرچه کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا در برخورد با این گونه جرایم کاملا قاطع بوده و به طور جدی به وظایف قانونی خود عمل می کنند؛ اما لازم است شهروندان نیز در این زمینه مشارکت داشته و مراقبت بیشتری از اموال با ارزش خود داشته باشند.

سرهنگ امینی همچنین درخواست کرد هموطنان در صورت مشاهده این موارد در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته یا اطلاعات خود را با مراکز پلیس و کلانتری ها به اشتراک بگذارند که کمک موثری در کشف و شناسایی مجرمان خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید