دومین برد فولاد در لیگ قهرمانان آسیا

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲۳:۴۹
    کد خبر :903509

تیم فوتبال فولاد خوزستان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از دقایقی قبل در ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف آخال ترکمنستان رفت، شاگردان نکونام در این مسابقه با چند تغییر وارد میدان شدند و با توجه به گره خوردن کار در بازی قبلی خوب می‌دانستند فرصتی برای تکرار اشتباهات هفته گذشته و استفاده نکردن از موقعیت‌ها ندارد.

ترکیب فولاد خورستان:

شهاب گردان
مهدی شیری
ساسان انصاری
موسی کولیبالی
محمدرضا عباسی
حمید بوحمدان(۸-علیرضا کوشکی( ۸۱- ساسان حسینی))
آیاندا پاتوسی(۸۱- ایبای گومز)
عارف آقاسی
وحید حیدریه(۸۱-سینا شاه عباسی)
سینا مریدی(۶۰- احمد عبدالله زاده)
آرش رضاوند

ترکیب آخال ترکمنستان:

عبدی باشیموف
ارسلان آمانوف
ملیس دینیف( ۵۹- سلیم نورمادوف)
ارزوگولی سپارگوریف( ۵۹- گوربانگولی آشیروف)
رسول هوجایف
رسول چاریف
هوشگلیدی هوجوفوف
سردار گیلدیف
عطا گیلدیف
ایلمان تاگایف ( ۸۲- دایانچ مردوف)
دوران هوجاممادوف( ۵۹- میرزا بیکنارادوف)

کارت زرد

شهاب گردان (۷۵) وحید حیدریه (۷۸) سینا شاه عباسی (۶+۹۰)

گلدیف(۸۷)

شرح گل:

فولاد یک – آخال صفر (دقیقه ۳۹: آیاندا پاتوسی): حرکت سریع و خوب فولادی‌ها از سمت چپ که با یک پاس بلند ساسان انصاری صاحب توپ شد و کاپیتان فولاد با یک پاس عالی شرایط را برای گلزنی پاتوسی مهیا کرد و این بازیکن گلر فولاد را با یک بغل پا مغلوب کرد.

شرح بازی

نیمه اول: نیمه نخست این بازی در دقایق ابتدایی آرام دنبال می‌شد و فولاد خوزستان توانست در چند موقعیت روی دروازه چاریف خطرساز شود. البته برخلاف بازی قبلی این بار آخال کاملا در لاک دفاعی نبود و چند بار حملاتی را روی دروازه فولاد ترتیب داد. در دقیقه هشت بازی حمید بوحمدان بازیکن با تجربه فولاد مصدوم شد و نکونام دست به تعویض اجباری زد و علیرضا کوشکی را به جای او به زمین فرستاد‌ تا شکل بازی فولاد به اجبار عوض شود. آخال ترکمنستان در نیمه اول تنها یک شوت در چارچوب داشت که آن‌ هم با واکنش خوب گردان مواجه شد. بازیکنان فولاد مانند بازی رفت سعی کردند از عقب زمین بازی‌سازی را انجام دهند و چند موقعیت مختلف را روی دروازه آخال ایجاد کردند. پاس‌های بازیکنان فولاد قبل از رسیدن به محوطه جریمه توسط بازیکنان آخال بلوکه می‌شد و به دروازه چاریف نمی‌رسید. این تیم چند لایه دفاع می‌کرد اما این بار فولادی‌ها بسیار زودتر از بازی قبلی به گل رسیدند. نهایتا در دقیقه ۳۹ با پاس خوب ساسان انصاری و ضربه تمام کننده پاتوسی دروازه آخال باز شد تا شاگردان نکونام نیمه اول را با پیروزی به اتمام برسانند.

*دقایق حساس:

دقیقه ۱۵: سانتر یاران آخال از سمت راست که گردان توپ را مشت کرد.

دقیقه ۱۸: ارسال پشت مدافعان اخال که ساسان انصاری توپگیری کرد ولی خروج دروازه‌بان مانع گلزنی او شد و توپ در دستان چاریف قرار گرفت.

دقیقه ۲۰: حرکت از سمت چپ آمانوف به سمت دروازه فولاد که با جا ماندن کولیبالی همراه بود اما شوت آمانوف به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: شوت محکم هوجاممادوف از سمت راست به طرف دروازه فولاد که در دستان شهاب گردان قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: پاس بلند برای پاتوسی در نزدیک محوطه جریمه آخال که با خروج خوب و ضربه سر چاریف توپ به بیرون رفت. فولاد می‌توانست در این صحنه اختلاف را به دو گل برساند.

دقیقه ۱+۴۵: حرکت فولاد از سمت راست که انصاری در محوطه نقش بر رمین شد و چاریف توپ را در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۴۹: آخال حمله‌ سریعی را از سمت چپ خط دفاعی فولاد ترتیب داد و ضربه تاگایف به شکلی خطرناک از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: پاس خوب پاتوسی در جناح چپ برای حیدریه و سانتر او به سمت دروازه آخال که روی سر رضاوند ننشست و بدون برخورد به کسی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: کرنر اخال از سمت چپ با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد که از بالای دروازه گردان راهی اوت شد.
*حواشی:

*جواد نکونام همانطور که وعده داده بود، تغییر و تحولاتی را در شمایل بازی تیمش و البته ترکیب تیم اعمال کرده و با نفراتی جدید ترکیب فولاد چینش شده است.

*مهم‌ترین غایبان امشب فولادی‌ها، لوسیانو پریرا و محمد آبشک هستند که به دلیل دو اخطاره بودن نمی‌توانند امشب تیمشان را در مقابل آخال همراهی کنند.

*در غیاب پریرا، ساسان انصاری در نوک خط حمله فولاد به کار گرفته شده و بازوبند کاپیتانی را هم در غیاب او به دست بسته است؛ هم‌چنین سینا مریدی جانشین محمد آبشک در میانه زمین شده و با حمید بوحمدان زوج میانه زمین فولاد را شکل داده است.

*فولاد در شش بازی گذشته در لیگ ایران و آسیا شکستی را تجربه نکرده است.

*حمید بوحمدان خیلی زود مصدوم شد تا کوشکی جایگزین او شود و ترکیب فولاد یک تغییر غیرمنتظره داشته باشد.

*ایبای گومز، بازیکن اسمی فولاد در این بازی هم روی نیمکت نشست و هنوز اعتماد نکونام را برای بازی در ترکیب اصلی جذب نکرده است.

*تکل خشن آرش رضاوند که توپ و پا را با هم زد و در قیقه ۶۴ با کارت زرد جریمه شد.

*شهاب گردان در دقیقه ۷۵ به خاطر اتلاف وقت با کارت زرد جریمه شد.

ورزش3/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید