دولت هند به دنبال ساخت سیستم عامل همراه اختصاصی خود

    کد خبر :883474

دنیای گوشی‌های هوشمند در حال حاضر عملا دارای دو قطب است، اندروید و iOS که بر همه چیز حمکرانی می‌کنند. با این حال، به‌نظر می‌رسد دولت هند فکر می‌کند که جایی برای یک پلتفرم دیگر مخصوص گوشی‌های هوشمند وجود دارد. به همین خاطر است که زمزمه توسعه یک سیستم‌عامل بومی در هند به گوش می‌رسد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، به اکونومیک تایمز گفته دولت در حال برنامه ریزی سیاستی است که امکان توسعه یک سیستم عامل بومی تلفن همراه را فراهم می‌کند. طبق گفته این وزیر، دولت در حال بررسی قابلیت‌های استات‌آپ‌ها و موسسات دانشگاهی برای ایجاد این سیستم عامل بومی است‌.

چاندراسخار می‌گوید: هیچ سیستم عامل سومی وجود ندارد؛ بنابراین، وزارت امور الکترونیک و فناوری اطلاعات به‌همراه دولت هند علاقه زیادی جهت ایجاد یک سیستم عامل جدید برای تلفن‌های همراه دارند. ما با مردم صحبت می‌کنیم و به دنبال سیاستی برای ایجاد این سیستم‌عامل بومی هستیم.

در حدود یک دهه گذشته مدعیان متعددی برای به‌دست آوردن سلطه بر سیستم عامل تلفن‌های همراه جنگیدند. در این مورد می‌توان به ویندوز فون، تایزن، بادا، بلک‌بری 10 و WebOS اشاره کرد که همگی در فضای گوشی‌های هوشمند نابود شده‌اند.

با این حال، هنوز در این فضا فعالین اندکی مانند KaiOS (مخصوص تلفن‌های همراه کلاسیک) و Sailfish OS وجود دارند. همچنین هواوی سیستم عامل هارمونی خود را ارائه کرده است؛ اگرچه بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد که همان اندروید 10 و EMUI با برخی تغییرات است. به عبارت دیگر، واضح است که سیستم عامل جایگزین ساخت هند اولین تلاش برای کسب رتبه سوم در این عرصه نخواهد بود‌.

با این وجود، هر سیستم عامل موبایل که در آینده عرضه شود در صورتی که تمایل داشته باشد مورد توجه قرار گیرد نیاز به پشتیبانی از برنامه‌های اندروید و توانایی اجرای روان بر روی سخت افزار‌های پایین‌رده دارد. یکی دیگر از نگرانی‌های مهم ممکن است به‌دست آوردن پشتیبانی از برنامه‌های گوگل باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید