دولت در ۴ سال دوم به فرهنگ و هنر توجه بیشتری داشته باشد

    کد خبر :45891

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه نمایش «مفیستو» در تالار مولوی اظهار کرد که امیدواریم دولت در ۴ ساله دوم فعالیت خود توجه بیشتری به بخش فرهنگ و هنر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه اجرای عمومی نمایش «مفیستو» به کارگردانی مسعود دلخواه و با حضور هنرمندانی چون اکبر عالمی، محمدرضا خاکی، امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی و مجید سرسنگی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، عصر روز پنجشنبه ۸ تیرماه در مرکز تئاتر مولوی برگزار شد. در ابتدای این مراسم مسعود دلخواه توضیحاتی درباره نحوه شکل گیری و تمرین چند ماهه پروژه «مفیستو» ارائه داد.

در ادامه نیز محمدرضا خاکی با اشاره به حضور پرانرژی بازیگران جوان در این اثر نمایشی، یادآور شد: در دورانی که تئاتر ما به سمت فشرده شدن می رود، در اروپا اینگونه نیست و شاهد اجراهایی هستیم که مدت زمان آن ها کوتاه نیست.

سپس مجید سرسنگی با اشاره به اینکه در ۴ ساله اول فعالیت دولت طبیعی بود که به دلیل نیاز به توجه بیشتر به مسائل بین المللی و امور اقتصادی به بخش فرهنگ و هنر توجه مدنظر وجود نداشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم در چهارساله دوم بخش فرهنگ و هنر بیشتر دیده شود و بخصوص وزارت فرهنگ و هنر در نقش حمایتی خود از فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتر توجه کند.

وی متذکر شد: متأسفانه تئاتر دانشگاهی ما مدتی است دچار افول شده است. کسانی که طی ۳۰ گذشته درگیر کار تئاتر دانشگاهی بوده اند می توانند اذعان کنند که در سال های اخیر یک دوره فطرت را در تئاتر دانشگاهی داریم؛ هم در حوزه گروه های آموزشی تئاتر و هم تولیدات تئاتر دانشگاهی.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: امیدواریم کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند توجه کنند که اگر می خواهیم روزی تئاتر توسعه یافته و خوبی در کشور داشته باشیم بدون توجه به تئاتر دانشگاهی این امر محقق نخواهد شد.

سرسنگی با بیان اینکه پروژه «مفیستو» یکی از کارهای بسیار خوبی است که تالار مولوی با همکاری صمیمانه مسعود دلخواه صورت گرفته است، افزود: حدود ۷۰۰ جوان متقاضی حضور در این پروژه بودند که عده ای در این کار حضور دارند و باقی این جوانان در آلبوم تالار مولوی برای حضور در پروژه های دیگر قرار گرفته اند.

وی تأکید کرد: اعتقاد من این است که اگر بخواهیم آینده خوبی را برای تئاتر کشور متصور باشیم بدون توجه بیشتر به تئاتر دانشگاهی، این امر محقق نخواهد شد.

در پایان نیز اکبر عالمی ضمن ایراد سخنانی کوتاه اجرای عمومی نمایش «مفیستو» را افتتاح کرد.

نمایش «مفیستو» با حضور ۱۰۰ بازیگر و نیروی جوان تئاتر ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید