دولت تمایلی به تشکیل وزارت گردشگری ندارد

    کد خبر :133080

نایب رییس کمیسیون طرح تشکیل وزارت گردشگری گفت که دولت تمایلی به تشکیل این وزارتخانه ندارد.

رسول خضری با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار کرد: نمایندگان برای نظام مند کردن ساختار میراث فرهنگی و گردشگری، پاسخگو کردن آن و افزایش نظارت مجلس به دنبال تشکیل وزارت گردشگری هستند. ما در مجلس نهم هم به همراه بیش از 180 نماینده پیگیر این طرح بودیم اما دولت قبل نیز با این طرح موافق نبود، همچنان که این دولت هم با آن موافقت ندارد.

وی افزود: عموما معاونت‌های در اختیار رییس جمهور دست شان باز است و شاید به همین دلیل است که دولت ها تمایلی به تغییر ساختار میراث فرهنگی و گردشگری ندارند.

وی درباره بار مالی این طرح نیز گفت: تشکیل وزارتخانه گردشگری چه طرح باشد و چه لایحه به هر حال مجلس باید درباره آن تصمیم بگیرد و با توجه به این‌که ساختار آن وجود دارد تنها نامش تغییر خواهد کرد و بار مالی چندانی ندارد بلکه ما به دنبال نظام‌مند کردن آن هستیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با تاکید بر این‌که تشکیل وزارت گردشگری نیازمند همکاری و تعامل دولت و مجلس است، گفت که این کار موجب تقویت ظرفیت‌های گردشگری کشور خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت توریسم سلامت که سه برابر توریسم معمولی درآمد دارد استفاده کنیم. همچنین ما از نظر جاذبه‌های فرهنگی جزو 10 کشور اول دنیا هستیم اما در زمینه استفاده از این پتانسیل ها خیلی عقب هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید