دوربین گوشی ها به کیفیت چشم انسان می رسند

    کد خبر :978662
دوربین گوشی ها به کیفیت چشم انسان می رسند

همانطور که می‌دانید فناوری هرروز در حال پیشرفت است و شاهد انتشار اخبار عجیب پیرامون دنیای آن هستیم. اکنون مشخص شده که شرکت کوالکام بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ با همکاری Prophesee در حال توسعه فناوری دوربین گوشی برای عملکردی در سطح چشم انسان است.

بازتاب-دوربین گوشی‌های هوشمند به طور مداوم در حال بهبود هستند، برخی از مدل‌ها حتی دوربین‌های حرفه‌ای را به چالش می‌کشند و اغلب توسط سازندگان محتوا استفاده می‌شود. اگرچه ممکن است هنوز به اندازه دوربین‌های DSLR موفق نباشند، سهولت استفاده و قابل حمل بودن آنها را متمایز می‌کند.

استارتاپ تراشه دوربین Prophesee قراردادی چند ساله با کوالکام امضا کرده است. این شرکت‌ها به طور مشترک فناوری گوشی‌های هوشمند را با استفاده از تراشه‌های دوربین Prophesee توسعه خواهند داد. تراشه‌های نوآورانه که از نحوه عملکرد چشم انسان الهام گرفته شده، به جای کل قاب تصویر، فقط تغییرات صحنه، مانند حرکت یا نور را پردازش می‌کنند. این ویژگی منحصربه‌فرد به تراشه‌های دوربین Prophesee اجازه می‌دهد تا سریع‌تر باشند و به قدرت محاسباتی کمتری نیاز داشته باشند و آنها را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند ایده‌آل می‌کند.

 

دوربین گوشی ها به کیفیت چشم انسان می رسند

 

Luca Verre، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Prophesee، توضیح داده که تراشه‌های دوربین آنها با پیکسل‌هایی کار کرده که فقط در صورت تغییر، اطلاعات را به پردازنده ارسال می‌کنند. پیکسل‌هایی که هیچ تغییری را درک نکرده و بی‌صدا می‌مانند. آخرین تراشه‌های Prophesee دارای یک میلیون پیکسل هستند. کوالکام قصد دارد از تراشه Prophesee اضافی در ترکیب با تراشه‌های دوربین معمولی در طرحی برای گوشی‌های هوشمند استفاده کند و در MWC 2023 هم به نمایش درآمد.

تراشه Prophesee برای تولید به گروه سونی واگذار خواهد شد. Verre بیان داشت که “ما واقعاً هر دو بازیگر کلیدی در فضا را با هم ترکیب می‌کنیم”، با اشاره به کوالکام و سونی، بدون اینکه شرایط مالی معامله را فاش کند. تولید انبوه این تراشه‌ها برای سال آینده برنامه‌ریزی شد، زمانی که آنها در گوشی‌ها ادغام شوند.

بر اساس این اعلامیه، تراشه Prophesee اضافی به اصلاح برخی از تصاویر تار در سیستم‌های دوربین گوشی‌های هوشمند موجود کمک می‌کند. انتظار می رود با بهبود کیفیت تصاویر، تراشه‌ها تجربیات کاربر را افزایش دهند و به توسعه فناوری‌های نوآورانه گوشی‌های هوشمند کمک کنند. با این حال، به مرور زمان خواهیم دید که این مشارکت چه نتایجی را به همراه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید