دلیل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین

    کد خبر :144128

معاون مالی شهردار تهران درباره خدمات و دلایل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین توضیخاتی را ارائه کرد.

ایسنا: سمیع الله حسینی مکارم، معاون مالی شهردار تهران در جمع خبرنگاران در کربلا درباره نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران در کشور عراق در ایام اربعین گفت: با تغییر مدیریت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود که ضمن تداوم حرکتی که آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی نیز بهتر شود.

وی درباره اینکه چرا شهرداری‌ها باید به برگزاری مراسم اربعین ورود کنند؟ گفت: ستادی در وزارت کشور تشکیل شد که هدفش خدمت رسانی به زائران بود، در آنجا وظایف میان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تقسیم بندی شد و شهرداری تهران هم‌گوشه‌ای از کار را برعهده گرفت.

معاون مالی شهردار تهران با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در مراسم اربعین سال‌های گذشته گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران هم تجربه کافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه کافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج کشور شهرداری تهران حضور پررنگتری داشته باشد. درهمین راستا ما پنج نقطه را در مرز مشخص کردیم.

وی ادامه داد: در کوت عراق ۶۰۰ دستگاه اتوبوس مستقر کردیم و ۷۰ نیروی خدماتی، چهار چادر بزرگ اقامتی، ۱۰ مخزن ۱۱۰ و ۱۰ مخزن ۱۲۰ لیتری و همچنین امکانات رفاهی و درمانی داشتیم. ۱۸ هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پارکینگ آماده کردیم. در مرز مهران نیز ۴۰۰ نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم شش منبع آب ۱۰هزار لیتری را برای استفاده زائران مستقر کردیم.. ۶۵ سرویس بهداشتی و ۲۵ حمام هم در این مرز ایجاد شد.

معاون شهردار تهران گفت: در شلمچه ۵۰هکتار پارکینگ، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و ۱۰ چادر با طرفیت ۲۵۰ نفر را به همراه ۲۰۰نیروی داوطلب مستقر کردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند. در مرز خسروی با ۳۰۰۰ پارکینگ و ۲۰۰ چادر بهداشتی میزبان زائران اربعین بودیم

حسینی مکارم ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ اتوبوس برای جابه جایی ها، ۱۳۰ پایگاه آتش نشانی، ۱۰۰ پزشک و چهار مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.

معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر کوفه، نجف و کربلا نیز گفت: در نجف و کربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار کربلا، ۳۰۰نفر را در نجف و ۵۰۰ نفر را در کربلا مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه ما با دو هدف خدمات رسانی وظیفه دینی و ملی، خدمات رسانی کردیم، گفت: در داخل کشور یکی از وظایف ما خدمات شهری است؛ هم جا به جایی مردم و هم جمع و دفع زباله برای تامین سلامت شهروندان. وقتی جمع کثیری از مردم به کربلا و نجف می آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت آن ها است. از سوی دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین، اقتدار شیعه و اسلام را نشان می دهد و وظیفه ماست که در این حرکت عظیم مشارکت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید