دفتر کار کارکنان گوگل توسط ربات تمیز می شود

    کد خبر :863481

«من یک ربات هستم»، «بلید رانر»، «وست ورلد» و ده‌ها فیلم دیگر را می‌توان نام برد که در آنها دنیای آینده ما با درآمیختن زندگی ربات‌ها و انسان‌ها را نشان می‌دهند. اما اینکه ربات‌ها تا چه حدی در زندگی ما وارد شده و کارهایمان را برعهده می‎گیرند را تنها گذر زمان مشخص می‎کند؛ اتفاقی که به نظر تنها در ابعاد وسیع فقط می‌توان در حد ربات‎‌های نظافتچی گوگل به آنها اعتقاد داشت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_بخواهید یا نه، ربات‎ها در آینده‎ای نه چندان دور در همه جا حضور خواهند داشت. اگر روزگار ربات‎ها و استفاده از آنها در کارخانه‎ها و صنایع و برای امور بسیار سخت که انسان قادر به انجام آنها در دقت و سرعت ربات‎ها نیست بودند، این روزها این آفریدگان دست بشر، بیش از هر زمانی به وارد شدن به هر وجه زندگی ما نزدیک شده‎اند.

البته همانطور که گفته شد اولین ربات‎هایی که در ابعاد بزرگ و درون منازل و محل کار خود شاهد حضور انها خواهیم بود به نظر ربات‎هایی برای انجام کارهای سطح پایین مانند نظافت و یا شاید پخت و پز در چند سال آینده باشند.

در همین راستا و بنابر گزارشی که TheVerge از دفاتر هلدینگ آلفابت، شرکت مادر گوگل منتشر کرده است، پروژه‎ای موسوم به «ربات روزمره» یا EveryDay Robot در این شرکت آغاز به کار کرده که بخشی از تولیدات آزمایشگاه پیشرفته و مخفی Google X را برای استفاده در دنای واقعی، به دفاتر شرکت می‎‌فرستد.

در همین زمینه دکتر هانس پیتر بروندمو که یک مدیر ارشد مکاترونیک در شرکت گوگل است، طی پستی در سال 2019 وبلاگ خود گفته بود که این شرکت بیش از 100 نمونه از ربات‎های خود را برای کار در دنیای واقعی به نوعی طراحی کرده که بتوانند از پس انجام امور روزمره دفتری و خانگی برآیند.

حالا به نظر زمان رونمایی از این ربات‎ها فرا رسیده و آلفابت تصمیم به راه دادن ربات‎ها به محلی که مستقیماً انسان‎ها هر روز در حال کار در آنها هستند گرفته است.

اما رباتی که ما به صورت ویژه به آن اشاره می‎کنیم در واقع یک ربات نه چندان شبیه به ظاهر انسان و مجموعه‎ای از بازوهای رباتیک است که در حال حاضر برای امور نظافت سلف سرویس و برخی امور نظافت پایه در محل کار دفاتر گوگل حاضر شده است. این ربات علاوه بر نظافت می‎تواند در مسیر حرکت کرده، موانع، انسان‎ها و هر عامل دیگری را تشخیص داده، درب اطاق‎ها را باز کرده و از آنها عبور کند و حتی برخی از ارتباطات سطح پایه با کارمندان را نیز شکل دهد.

ابزار اصلی گوگل در طراحی این ربات‎ها استفاده از بینایی ماشین و ترکیب آن با هوش مصنوعی است. همانطور که می‎دانید هوش مصنوعی به مجموعه‎ای از عملیات است که به واسطه دریافت اطلاعات از محیط پیرامون که برای اخذ تصمیم صحیح در برخورد با دستورها، شرایط و چالش‎ها مورد پردازش قرار گرفته‎اند اطلاق می‎شود. به همین دلیل با ترکیب این دو عامل، ربات‎های گوگل نیز دائماً در حال آموزش هستند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

در نهایت باید متذکر شویم که بدون شک این اولین و آخرین استفاده از ربات‎ها در دفاتر کاری نخواهد بود و شاید طی 5 سال آینده بسیاری از شرکت‎ها، حتی در داخل کشور ما نیز از ربات‎ها برای انجام برخی امور مورد نیاز ابتدایی خود مانند نظافت و … استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید