دفتر العبادی: اقلیم صراحتا پایبندی‌اش به عدم جدایی از عراق را اعلام کند

    کد خبر :140965

دفتر نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) از اقلیم کردستان خواست پایبندی خود به عدم جدایی یا استقلال از عراق را به طور صریح اعلام کند.
سومریه نیوز گزارش داد: دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، بار دیگر به پایبندی کامل به حفظ اتحاد کشور، قانون اساسی و تصمیمات دادگاه فدرال دعوت می‌کند که آخرین تصمیم این دادگاه مربوط به تفسیر ماده یک قانون اساسی است که بر اتحاد عراق تاکید داشته و مقامات دولت مرکزی را به حفظ این اتحاد ملزم کرد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه آمده است، دادگاه عالی فدرال عراق اعلام کرد که قانون اساسی این کشور شامل ماده‌ای نیست که اجازه جدایی یکی از بخش‌های این کشور را بدهد و همه اقدامات اتخاذی دولت مرکزی در چارچوب قانون اساسی و اختیاراتی است که این قانون اساسی در اختیار دولت قرار داده است.

دفتر العبادی براساس رای دادگاه فدرال، خواهان اعلام صریح عدم جدایی یا استقلال اقلیم از عراق از سوی مقامات اقلیم کردستان شد.

دادگاه فدرال امروز با بیان اینکه متنی در قانون اساسی که اجازه جدایی بخشی از عراق را بدهد، وجود ندارد، افزود، این قانون بر وحدت کشور تاکید دارد.

پیشتر اقلیم کردستان عراق همه‌پرسی استقلال را برگزار کرده بود اما به دنبال آن از سوی بغداد و کشورهای مجاور تحریم و مجبور به تعلیق نتایج همه‌پرسی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید