دغدغه وزیر جوان و بی اعتنایی شرکت های اینترنتی

    کد خبر :98016

با انتخاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان جوانترین وزیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سمت و سوی تصمیمات این وزارت خانه با روحیات وزیر جوان خود به پیش می رود.
آذری جهرمی در تازه ترین اظهار نظرهای خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از دغدغه گیمرها و کاربران بازی های رایانه ای و مطالبات آنها در جهت بهبود دسترسی به سرورهای بازی و پهنای باند سخن گفته و قول پیگیری این موضوع را به علاقه مندان به دنیای بازی داده بود.
وی در آخرین پست خود در این شبکه اجتماعی از بهبود ارتباط کاربران ایرانی در هنگام بازی با برخی بازی‌های کامپیوتری خبر داده است. وزیر ارتباطات در این پست که مخاطب آن قشر جوان علاقه‌مند به بازی‌های رایانه است دو مفهوم فنی مهم در بازی آنلاین را مورد توجه قرار داده، یعنی پینگ ( PING ) و جیتر ( Jitter ) .
جهرمی در حالی از اصطلاحات تخصصی گیمرها سخن می گوید که این اظهار نظرها باعث شعف طیف وسیعی از گیمرهای ایرانی شده است. پست‌های جهرمی به قدری برای نوجوان‌ها جذاب بود که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شد. اظهار نظرهای جهرمی با یک خبر نیز همراه بوده است. وی میگوید که راه حل اصلی رفع دغدغه‌ی گیمرهای ایرانی، مذاکره با شرکتهای مذکور برای انتنقال سرور گیم شرکتهای محبوب به داخل کشور است؛ موضوعی که به گفته جهرمی مذاکرات آن شروع شده است. وزیر ارتباطات در کنار این ، به بازی‌های رایانه‌ای تولید شده در داخل کشور اشاره می‌کند و اینکه هم کاربران و هم دولت باید این بخش را حمایت کنند تا به گفته وی روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا باشیم.
جهرمی همچنینن با اشاره به درخواست‌های متعدد برای رفع فیلتر برخی بازی‌های کامپیوتری با معرفی آدرس اینترنتی rafefilter.internet.ir از کاربران خواسته تا درخواست‌های خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه ای ثبت کنند.
این اظهار نظرها و دغدغه آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حمایت از رویدادها و بازی های داخلی و همچنین انتقال سرورهای بازی های مطرح دنیا به داخل کشور تبیین کننده نظرات و سمت و سوی تصمیمات این وزارت خانه در مقوله فرهنگ سازترین ابزار در دسترس نوجوانان و جوانان در کشور است.
با تمام این تفاسیر و دغدغه وزارت اطلاعات و ارتباطات در این خصوص ،همچنان شاهد عدم ورود شرکت های سرویس دهنده اینترنت و اپراتورهای موبایل به این مقوله هستیم. بعد از گذشت ۲ هفته از اظهار نظر وزیر ارتباطات در خصوص دغدغه گیمرها در ایران دو رویداد بازی های رایانه ای در حال برگزاری است و با نگاهی به این دو رویداد هیچ شرکت ارائه دهنده اینترنت را نخواهید دید که در این رویدادها نقش حتی زیرساختی را بر عهده داشته باشند. شرکت‌های اینترنتی و اپراتورها صرفا جهت ژست‌های تبلیغاتی و افزایش مشترکانشان نظرات وزیر را بازنشر می‌دهند. اما در عمل از ورود به مباحثی که صرفه اقتصادی برایشان نداشته باشد امتناع می‌کنند.
با توجه به ارتباط مستقیم مقوله گیم با ابزارهایی مانند اینترنت به نظر می آید شرکت های اینترنتی و اپراتورهای موبایل می بایست بیش از پیش به این دغدغه نگاه داشته باشند و با ورود خود به این حوزه نقش بارزی در فرهنگ سازی به وسیله بازی های رایانه ای در کشور عهده دار شوند.کما این که ورود به مقوله گیم می تواند آنان را در میان بازار بزرگی به نام گیمرها قرار دهد که توجیهات مالی بالایی برایشان خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید